Advertenties


iemand ervaring met het laten repareren van een sleutelkaart??

Gestart door meganic, 29 april 2012, 23:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganic

heej luitjes, iemand op dit forum wel eens zijn sleutelkaart laten repareren door 1 v.d aanbieders op b.v marktplaats?
ik heb met mijn sleutelkaarten het volgende probleem, met 1 kan ik portieren openen, niet sluiten,   maar niet starten, met de ander kan ik niet starten maar wel portieren openen en sluiten :?, heb al eens bij de dealer proberen opnieuw te laten inlezen, maar dat ging dus niet.
ook heb ik de vraag erbij of elke sleutelkaart kan worden ingelezen voor jouw renault of moet deze specifiek besteld worden voor jouw auto.
ik heb er nu 1 liggen die wel 100 pct werkte op een andere renault, maar nog niet ingelezen is voor die van mij.
gezien de kosten hiervan leek het mij handiger om dat eerst hier bij de kenners te vragen, bij de dealer hier moet ik 50 euro voor het inleren betalen van een kaart.
groet Leo
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

meganic

ik heb met mijn sleutelkaarten het volgende probleem, met 1 kan ik portieren openen, niet sluiten,  maar wel starten, met de ander kan ik niet starten maar wel portieren openen en sluiten

dit regeltje klopt beter....dus met 1 wel starten en de ander niet
'
groet leo
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

rened

Met je eerste kaart is waarschijnlijk het sluit knopje kapot dus. Dit is te repareren, en is ook waar de genoemde
bedrijven in gespecialiseerd zijn.

Het probleem van je tweede kaart heb ik ook.
De kaart heeft twee aparte communicatiesystemen. 1 voor het openen/sluiten van de portieren, en 1 voor het start/stop systeem.
Hiervoor zijn ook twee aparte antennes. Het kan zijn dat in jouw geval de antenne los zit.
Ik heb mijn kaart echter zelf opengemaakt en niks kunnen ontdekken.
Hiervan twijfel ik dus ook nog om hem te laten repareren, echter heb ik de indruk dat de kennis van die bedrijfjes
enkel het vervangen van de SMD drukknopjes is.

meganic

werkt dat systeem met antennes????...misschien met de nieuwere uitvoering dacht ik,keyles entry,  maar volgens mij gaat het oude systeem toch gewoon via de computer in de auto??...ik heb het nu over een 2003 model.

en dan nog de vraag over een kaart van een andere renault, lijkt mij dat inlezen geen probleem is denk zomaar, of gaat dit echt op chassisnr van de auto?...

maar wel bedankt voor je reactie, ik zou dus iig 1 goede kaart hebben als ik die laat repareren door zo'n bedrijfje lijkt me
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

rened

er is bij het oude systeem nog steeds geen contact, dus moet nog steeds verzonden worden,
maar omdat het alleen werkt met de kaart in de lezer is het bereik veel korter als bij de nieuwe (keyless).

Het inlezen van een bestaande kaart op een andere auto weet ik niet of dat werkt.
Renault probeert het allemaal zo geheimzinnig mogelijk te houden, zoals hun zeggen kunnen ze
alleen nieuwe kaarten op je auto inlezen, het zal vast wel anders kunnen, maar ik heb er nog niks
over kunnen vinden op internet.

duckie1098

Bij mijn 2003 renault megane 2 phase1 hoef ik de kaart niet in de kaartlezer te duwen om hem te starten.Bereik is inderdaad heel kort.

Groetsels,

Ben

meganic

ik heb het geprobeerd zonder de kaart, de goede dan, in de sleuf te duwen, dat werkt dus echt niet, ook niet als ik de kaart er vlak voor houd, moet de kaart echt in de sleuf duwen om te starten, zou er verschil in uitvoering zitten dan?...lijkt me sterk, dacht dat keyless entrie en starten pas bij de nwe modellen is geintroduceerd.
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Minkert

Het kan zijn dat de battery slecht word dit had ik zelf ook dan moet ie echt in de sleuf maar openen en sluiten werkt dan nog wel!!

Het kan ook zijn dat ie uit zn loop is dit houd in dat als je 100 keer start met de 1e kaart en de 2e nooit gebruikt, dan zou je hem opnieuw moeten inlezen in verband met de startvergrendelings code die naar de rekeneenheid van de startvergrendeling gestuurt moet worden

Maar ik zou eerst het batterijtje proberen want ik zie er niet bijstaan dat je dat al geprobeert heb  ;)


rened

2003 is er ook al met keyless entry.
Dus dat is het verschil of je de kaart wel of niet erin moet stoppen.

Minkert

Ja maar daar gaat het in dit geval niet over  ;)

Het gaat erover dat met de ene sleutelkaart de auto wel te starten is en met de 2e sleutelkaart niet  :q

meganic

ha luitjes, heb de 2e kaart laten inlezen bij de dealer, maar om 1 of andere reden lukt dat dus niet, :? ,denk dat de kaart gewoon kaduuk is.

heb nog een andere liggen thuis, niet van mijn renautje, zou deze het gewoon doen als die ingelezen wordt?...lijkt mij dat het niet uitmaakt uit welke renault de kaart komt, als die maar gewoon in orde is dacht ik.

dus de kaart die niet start kan dus wel openen en sluiten, de kaart die wel start alleen sluiten...pfffff...electronica. l-

Ga toch eens proberen om de startende kaart te laten repareren door zo'n bedrijfje als de kaart die ik nog heb ingelezen kan worden ( hoop ik)...alvast bedankt voor het meedenken allemaal. !-!

greets Leo
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

matthew

De kaart die je hebt liggen en niet van jou auto is kan niet worden ingelezen.

Sleutelkaarten worden namelijk op chassisnummer besteld.

meganic

Is dat bestellen op chassisnr. gedaan omdat  ze bij bestelling van een kaart er gelijk een code in zetten zodat het niet op een andere auto kan? want het lijkt me sterk dat ze voor elk verkocht model of chassisnr. een x aantal extra kaarten op de plank hebben liggen daar in frankrijk..wat  m.i. dus een beetje neerkomt op je klanten op onkosten jagen omdat de sleutels dan niet uitwisselbaar zijn op andere renaults van hetzelfde type.
Wat uiteindelijk zonde zou zijn gezien het aantal schade auto's welke zo onderhand al gesloopt zijn en waarvan dus de dure onbruikbare werkende sleutels de prullenbak inkunnen, zo denk ik er tenminste over hoor.
Ik vind die stukjes plastic met voor een paar euro electronica erin nog steeds zeer duur...€190,- en dan komt er nog ff €55 euro bij, tenminste bij de dealer hier, voor het inlezen...
Zou wel eens wilen horen van iemand hier of diegene ook zoveel moet betalen voor het uitlezen van een storing of inlezen van bv de ventielen of kaart. 
Begrijp me niet verkeerd hoor, de auto rijdt verder echt heel fijn, ook al is het een 1.4tje, maar qua kosten voor reparaties en prijzen van onderdelen...pffffffff, zeker bij de dealer.
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Rataplan

#13
ja het is zonde, maar zo is het nu eenmaal opgezet nadat er in het verleden na een servicebeurt (of iets in die trend) auto's verdwenen.
Nu wordt een sleutel in frankrijk op vin nummer (chassisnummer) besteld en daar wordt de unieke code van de computer in de kaart gezet.
In de meeste landen is dit de enige mogelijkheid om een sleutel te bemachtigen.

Echter in groot brittanie zijn er sleutelmakers die wel de software hebben om een sleutel zelf een vinnummer te programmeren.
Daar is het een vrije markt en krijg je je sleutel ook binnen het uur mee.
Dit zijn de zogenaamde blanco keycards.
Het is ook mogelijk om het ic met de VIN gegevens te vervangen door een blanco ic en de kaart opnieuw te programmeren.
Wel moet nog steeds de sleutel op de auto worden ingeleerd.

Ik weet dat er in nederland ook iemand die software heeft weten te bemachtigen en bezig is om dit voor elkaar te krijgen.
Marktplaats de komende tijd goed in de gaten houden.
Ik geef zijn telefoonnummer niet door op zijn verzoek, maar zoek maar eens op dashboard reparatie voor de renault scenic en espace op de renault fora
P.S. oude niet meer bruikbare keycards kan je bij hem inleveren voor een leuke korting

Tedo

Hmmmm.... Ik heb hier ook nog een reservesleutelkaart liggen (uit Duitsland), maar daar heb ik dus eigenlijk ook niets aan?  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev