Advertenties


Climatronic inbouwen

Gestart door Jeremy, 25 april 2012, 17:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeremy

Hallo,

Ik ben even benieuwd...
Ik heb manuele airco in mijn 2005 Mégane, Maar het lijkt me wel mooier om automatische airco te hebben... is dit mogelijk?
En dan bedoel ik is dit makkelijk te realiseren... ik snap dat het niet zomaar verwisselen is en klaar.
Een sensor heb sowieso dan nodig voor de temperatuur, maar heb ik dan ook extra motoren nodig voor de kachelstanden e.d. of zit dit in de unit?
Als het simpelweg de unit (plus plastic kap natuurlijk) en de sensor plaatsen is waar zit deze sensor dan? en is die dan gewoon toe te voegen aan mij huidige setup of moet ik dan een andere kabelboom hebben?



rened

Technisch weet ik dr niet zo veel van, buiten dat er best veel vervangen moet worden omdat alle
kleppen nu electrisch gestuurd worden, en de aansturing hiervoor dus

maar practisch gezien..
Ik heb een megane met handmatige en een met automatische airco,
en ik moet zelf toch zeggen dat ik de handmatige airco fijner vind!
sneller in te stellen wat je wilt, s'ochtends makkelijker standje loeiheet.
maargoed, is ook persoonlijk natuurlijk...

Tedo

Qua instellen scheelt het niet veel (vind ik). Ik heb ze allebei met climatronic, maar het voordeel weegt volgens mij niet op tegen de kosten en tijd van het ombouwen. Bovendien kan jij lekker je kap open doen!  Y _o_

Om met Michiel te spreken: gebruik de centjes maar voor verlaging.  ;)

Jeremy

Oké weinig verschil dus, alleen wel strakker om te zien i.p.v. die lelijke draaiknoppen.
Dan laat ik het lekker zo haha! En inderdaad kan ik mijn centen beter houden voor de verlaging dan haha!

A110

Je hebt nu handbediende airco, de kleppen worden via een kabel open en dicht gezet. Bij een automatische airco gebeurt dit via elektromotoren. Dus je zal heel je kachelhuis moeten vervangen incl. de kabelboom en de bij behorende sensoren. Dit zal een dure grap worden je kan je centen beter ergens anders aan benutten als je het mij vraagt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jeremy

@A110: Oké, ja dan is het al helemaal nutteloos om te doen inderdaad... Bedankt voor de reacties allemaal! Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic! :)

Tedo

#6

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev