Advertenties

lampje handschoenenkastje vervangen

Gestart door Robbie., 25 april 2012, 17:07:46

Vorige topic - Volgende topic

Robbie.

Ik heb het hele forum al afgezocht maar kan niks soortgelijks vinden...

ik zoek naar de mogelijkheid het dashboardkastje los te krijgen van een type 2 megane cc uit 2004 zodat ik dat lampje kan vervangen. Had begrepen dat dat de enige mogelijkheid is?

Iemand enig idee of tekeningen?

alvast bedankt!

Jeremy

Heel het kastje moet je dan demonteren....
-Als eerste moet je het kastje openen en als je er recht in kijkt zie je 2 torxschroeven zitten. Deze moet je verwijderen.
-Tevens zit er ook nog 1 achter een klein vierkant plaatje aan de linkerkant in het kastje.
-Rechts van het kastje de zijkant losklikken (waar je airbag uitschakel knop zit)
-daarachter zitten ook nog 2 schroeven en als je deze heb verwijderd komt heel het kastje los.
_nu kan je bij het lampje.

Gewoon goed kijken waar de schroeven zitten en het komt helemaal goed! Succes!

Robbie.

Robbie.

Het is gelukt en voor degene die het ook willen doen: is appeltje-eitje eigenlijk!

Nogmaals dank Jeremy!

Jeremy

Mooi dat het gelukt is! en graag gedaan hoor! :)

hansenn

Citaat van: Jeremy op 25 april 2012, 17:18:15
Heel het kastje moet je dan demonteren....
-Als eerste moet je het kastje openen en als je er recht in kijkt zie je 2 torxschroeven zitten. Deze moet je verwijderen.
-Tevens zit er ook nog 1 achter een klein vierkant plaatje aan de linkerkant in het kastje.
-Rechts van het kastje de zijkant losklikken (waar je airbag uitschakel knop zit)
-daarachter zitten ook nog 2 schroeven en als je deze heb verwijderd komt heel het kastje los.
_nu kan je bij het lampje.

Gewoon goed kijken waar de schroeven zitten en het komt helemaal goed! Succes!

bij mij zaten in het kastje zelf 4 torxschroeven. (megane gt 2003). Had het kastje er zowat met geweld uitgetrokken.
De onderste van de twee rechtse schroeven kon je erg moeilijk bij. Het kunststof plaatje van de dorpel zat er namelijk voor. Bij het weer monteren is mij deze schroef erachter gevallen.

Vandaag interieurfilter vervangen, dus moest het kastje eruit  ;)

Felix

Je kan dat kunststof van de dorpel het beste gewoon even los trekken. Dat scheelt je een hoop gerotzooi met losmaken, en dan kan je ook weer bij je schroefje ;)
(Ik heb vandaag ook het interieurfilter vervangen !-!)

hansenn

heb ik wel geprobeerd, maar zat muurvast. Was bang dat ik iets kapot zou trekken.

Felix

Als je alles aan de onderkant van dat stuk plastic lost trekt (desnoods met het gedeelte op je dorpel), dan kan je dat stuk plastic naar beneden trekken waardoor hij los komt. Het valt heel erg mee, en ook weinig kans dat er iets afbreekt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev