Advertenties

distributie riem 2.0 8v

Gestart door dennisje, 25 april 2012, 17:02:07

Vorige topic - Volgende topic

dennisje

Beste Alleen _o_

Is er speciaal gereedschap nodig om de distributie riem te vervangen van een 2.0 8v?
Ik hoorde bij de 16v dat je wel een speciaal gereedschap nodig hebt.
ALs ik speciaal gereedschap nodig heb welke moet dat dan zijn?
Ben zelf een aardige sleutelaar maar wil het van te voren even goed weten.
Is het makkelijkste om dit langs de onderkant te doen? of wiel eraf endan vervangen?
Ik hoor het wel.

Mvg Dennis
Alvast Bedankt!

matthew

Geen speciaal gereedschap nodig en wiel eraf.

dennisje

Oke uitstekend dan gaat het binnenkort maar weer is gebeuren haha:)
Bedankt!

Francois

Ik moet er ook aan beginnen om de riem te vervangen.En er is dus helemaal niks speciaals voor nodig?
Moet dan ook gelijk de waterpomp vervangen worden of alleen de riem met de spanrollen en loop rollen?

Roadkill (Michiel)

bij een 8 v niet,bij een 16v wel!! Ik vervang wel altijd meteen de waterpomp,kost je maar een paar tientjes meer,en geeft toch meer zekerheid.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

wel ff een tip als je de pomp ook meteen vervangt: ga gewoon voor de originele en niet voor de motrio
(had ik dus wel gedaan met als gevolg dat de pomp niet paste, er zat wel 1,5 mm verschil in de afstand tussen de gaten waar die 2 pennen van het blok in vallen) suc6 er mee !-!

en vergeet het bovenste boutje van de pomp niet(die kan je van bovenaf niet zien)tenminste dat was bij mij wel het geval !-!

dennisje

Waarom bij een 16v wel?? En bij een 8v niet dan????

mark

omdat de 16v 2 nokkenassen heeft, en die mogen natuurlijk niet tegenover elkaar verdraaien.
dus hebben ze daar een handig "klemmetje" voor bedacht

mark

het is natuurlijk wel belangerijk om de riem met de juiste spanning te spannen

hier is wel een apparaatje voor (is wel aan te raden om die te gebruiken)

dat spannen luistert bij een megane wel nauw dus dat is wel belangerijk

mark

ik heb op mijn werk nog wel een schema in me kar liggen met de juiste spanningen
zal dinsdag wel ff meenemen naar huis !-!

(dan moet ik wel ff je motorcode weten dan zal ik je de juiste spanning vertellen)

dennisje

Ok uitstekend dacht F3R.
Normaal zit toch op de spanrol een mooie wijzer?:)

mark

hmm die heb ik bij mij in elk geval niet

maar die F3R heb ik volgens mij wel op het lijstje zien staan !-!

dennisje

haha owkeej ik hoor het vanzelf wel ik ehb zelf ook software maar heb het momenteel niet bij de hand zal vanavond ook even kijken ik hoor het wel van je alvast bedankt.

mark

ah je hebt icm of iets wat daar op lijkt??? !-!

matthew

Waterpomp zit buiten de distributie gebeuren,dus hoeft niet per se mee vervangen te worden.
Even controleren op speling en lekkage,heeft die dat niet kun je hem wel laten zitten.

Riem spannen moet met hertz of seem meter,als je er al meer hebt gedaan kun je het ook beetje op gevoel doen,er zit in iedergeval geen wijzer op de spanner.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev