Advertenties


Klets maar raak DEEL 181

Gestart door Dennis Postma, 24 april 2012, 20:34:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Er staan hier zowie zo bijna geen MegII op de sloop,dus een RS zal nog moeilijker zijn,staat nog wel een knappe Grand Scenic,als die dan een knap stuur heeft...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Zo vandaag een beetje slecht nieuws gehad over de Megane.
Hij is afgekeurd op twee punten.
1)  dorpel linksvoor is rot (was ie al een beetje maar dacht dat het nog wel ging)
2) De remdrukverdeler is is niet goed en moet gangbaar gemaakt worden(merk ik zelf niks van met remmen)

Dus dat wordt op mijn extra vrije dag deze week onder de auto kruipen.
Nu heb ik nog een vraagje waar zit de remdrukverdeler? en is dit een beetje makkelijk te repareren?

Voor de rest was er niks aan de hand en dus verwacht ik zelf dat ie er eind van de week er gewoon doorheen komt.

Tedo

Wat kan je nog doen aan een dorpel die zo rot is dat het APK afkeur betekent?

juul

Ik heb geen idee het zal wel te maken hebben met het steun punt voor de krik.
Was er zelf niet bij met keuren deze keer, maar ik hoop dat het morgen een beetje droog blijft en dan zullen we wel zien.
Het is niet zo dat de hele dorpel rot is maar alleen het voorste stukje.

Dante

Da's minder Juul, maar dat wordt dan wel lassen...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

juul

yep.. wordt lassen maar er is een problem ik heb geen lasapparaat, maar er wordt naar een oplossing gezocht.

Edwin Postma

Morgen avond ga ik naar Joost om haar een klein stukje omhoog te zetten 8)7
Anders kan de keurmeester(schoonvader) haar niet op de brug zetten.
Ook komen er 4 nieuwe rubbers onder en een kleine beurt op.
Vrijdag komt er als goed is een APK-tje op.
Hopen dat er niks mis is verder :q
Truckertje

Tedo

Mijn grand tour had zich linksachter uit zichzelf wat verlaagd; de onderste 7 cm van de veer was afgebroken. Er zit weer een nieuwe onder.  ;)

Birt

Citaat van: juul op 15 mei 2012, 19:50:05
yep.. wordt lassen maar er is een problem ik heb geen lasapparaat, maar er wordt naar een oplossing gezocht.


even een apk lasser opzoeken. als die flink moet lassen, dan kost het je misschien 200 euro, maar denk dat je voor 100 a 120 euro al klaar bent.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Roadkill (Michiel)

@tedo,de grand tour gaf je een hint... :D Ben btw net terug van de sloop,heb de Espacelip mee genomen die ik laatst al gevonden had (die met die vouw) omdat ik hem toen gewoon terug gelegd heb is de vouw er zo goed als uit,mocht je er intresse in hebben dan moet ik wel tot mijn spijt melden dat ie wel het dubbelle kost dan ik aangaf,10 euri dus :D Dingen zijn redelijk zeldzaam zeg maar,als je iets hebt van nee dat is te duur ook prima dan gaat ie er bij mij onder :D Stonden ff geen diesels,dun geen motorkap isolatie,heb voor mezelf nog een heel mooi stuur gezien,maar die Meg was al compleet verkocht :( En dan nog een heel ander vraagje,weet iemand hoe je in hemelsnaam de brillenkoker(?) bij een Laguna 2 demonteert???
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Tientje is prima als de lip nog goed is, Michiel. We moeten maar even kijken hoe we de overdracht gaan doen. Isolatie komt wel een keer. Alvast dank in ieder geval!
Wat denk je: zou het passen?

Brillenkoker bedoel je die boven de bestuurdersdeur? De luxe versies van de Megane II hebben die koker ook. Felix heeft die al eens gemonteerd, dacht ik.

Tedo

En de grand tour mag hints geven, omlaag gaat 'ie niet (ik vind het erg mooi staan, maar verder kleven er voor mij teveel nadelen aan). Ik kijk wel naar die van jou.
Ik heb wel een nieuwe set bumperkappen voor achter gescoord. Mocht de RS voorbumper (ben 'm nu aan het opknappen*) erop komen, dan moeten die achterkappen natuurlijk ook in carrosseriekleur.

* Iemand een idee hoe je een naar binnen gedrukt butsje (ter grootte van een golfballetje) in een kunststof bumper het best kunt fixen?

Roadkill (Michiel)

Nee dat kan je niet meer repareren joh die buts,ik zou hem gewoon doorverkopen..... :D :D :D  (btw ik ben morgen in Bergschenhoek dus dan zou je venetueel ff kunnen kijken) Heb hem nog niet bij mijn auto kunnen houden,mijn vriendin is er ff mee weg,maar zodra ze terug is zal ik ff kijken
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik hou het ff in de peiling, want waarschijnlijk ben ik elders in het land morgen.

Ennuh; doorverkopen kan altijd nog haha! Wel grappig trouwens: die RS bumper hebben productiedatum 2007 en alle losse onderdelen 08-2008. En dat voor een phase 1 bumper. Deze is dus al eens als herstel van schade gebruikt, of door iemand besteld die zijn gewone bumper wilde vervangen.

Rogier

@ Edje hoelaat ga je na Didam toe dan ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev