Advertenties


Canbussysteem?

Gestart door MissTwingo, 21 april 2012, 18:59:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MissTwingo

Hoi,

Ik heb een discussie met mijn ouders. Zij hebben een Megane 2 GT van 2006. Meerdere keren een stadslicht, remlicht enz. kapot gehad. Maar volgens hun geeft de auto dat niet aan. Dus zit er volgens hun geen Canbussysteem op.
Volgens ons (mij en mijn vriend) zit dat er wel op en volgens een lijst op internet ook. Wie o wie kan ons verder helpen??!!

Het gaat erom dat mijn vader volgende week na veel problemen met de trekhaak ( en de dealer) een setje bij Halfords wil halen om alles aan te sluiten. Dit gaat dan bij de remlichten aangesloten worden enzovoort. Maar krijg je dan geen storingen als je een canbussysteem hebt?

Alvast dank!

juul

Voor zover ik weet, is dat als de auto het niet aangeeft er dan ook geen canbussysteem op zit .

MissTwingo

Ik lees op meerdere sites dat Megane's van 2006 (facelift model) CANbus hebben.. Ik snap er nu helemaal niks meer van ;(

Jacques

Op sommige auto's zit een detectie, die meldt dat er een lamp defect is. Dit gaat doormiddel van stroom-meting of vergelijking van stroom voor het linker en rechter circuit.
Ik heb ooit bij een Caddy, die ook voorzien was van een verlichtingscontrolle-systeem een trekhaak ingebouwd. Je kon toen via de dealer een module kopen waarmee alle signalen (verlichting, remlichten, knipperlichten) werden gedupliceerd. Zeg maar een soort electronische relais en dan via een plus vanaf het kontaktslot gevoed.  Tegenwoordig worden deze modules ook via Brink e.d. verkocht. In geval van twijfel is dit zeker een oplossing dan weet je zeker dat je de boel niet belast.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev