Advertenties


deur openen met noodsleutel

Gestart door meganic, 12 april 2012, 22:33:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

meganic

hai meganefreaks,

Laatst een lege accu, daardoor dus ook de deuren niet meer open met de afstandsbediening.
Het volgende kwam daardoor aan het licht, mijn noodsleutel, althans, de deur ging niet van slot af met deze sleutel.
ANWB erbij gehaald, deze heeft na een hoop gedoe met een ijzerdraad de motorkapvergrendeling bij het dashboard kunnen bereiken waardoor er dus stroom op de accu gezet kon worden en ik mijn auto weer in kon...pfffffffff, !-!
Nu is mijn vraag derhalve, wat kan de oorzaak zijn van dit euvel, een losgeschoten stangetje vanaf de deurklink naar het slot?...lijkt mij de meest logische situatie, maar misschien dat iemand anders een ander idee of inval heeft hiervoor
alvast bedankt

greets
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Tedo

Niet de meest waarschijnlijke optie, maar het kan zijn dat de sleutelkaart niet de originele is die bij je auto hoort. Een andere/nieuwe kaart kan wel worden ingelezen op jouw auto, maar dan past de noodsleutel niet (tenzij expliciet voor de bewuste auto besteld). We hebben dit gehad met de (later nabestelde) 2e sleutelkaart. Toen we de auto kochten was er namelijk maar een sleutelkaart bij, en de verkopende partij heeft er een bij besteld/geregeld, en die wel ingelezen maar kennelijk niet met de correcte noodsleutel erin.

Dus even proberen of het met je reserve sleutelkaart wel gaat?

meganic

de beide sleutels doen het niet, ze gaan makkelijk het slot in, kan ze ook soepel omdraaien, maar het slot reageert er gewoon niet op, dat zoeits met 1 kaart kan, ok, maar met beide kaarten?...dat betwijfel ik, heb de auto gekocht toen deze 3 jaar oud was, en ben dus 2e eigenaar, onderhoud van de vorige eigenaar altijd door een off renaultdealer gepleegt volgens de boekjes.
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

meganic

Inmiddels de fout gevonden om de deur met de noodsleutel weer te kunnen openen, na het verwijderen van de deurbekleding kon ik zien wat er mis was tijdens het draaien met de noodsleutel in het deurslot.
Er zit dus aan dat slot een stangetje welke is voorzien van een soort T-stukje op het uiteinde, 
(stangetje is ongeveer 5 cm lang), op het slot in de portier  zit een soort van geleidingshuisje, (kunststof) ...welke ervoor zorgt dat bij montage dit stangetje weer in je portierslot valt.
Dit stukje kunststof lag dus bij mij onderin mijn deur, :huh:, dus het slot is al eens gedemonteerd geweest.
Na alles op de juiste manier gemonteerd te hebben werkt dus de noodsleutel weer zoals het behoort. :).
Van beide kaarten dus.
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev