Advertenties


Een makkelijke ingreep tot meer vermogen onderin? phase 2 1.6 16v..

Gestart door snerpo, 11 april 2012, 18:30:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

Ik zou graag wat makkelijke al simpele ingrepen willen horen tot meer vermogen onderin?
Waarmee de betrouwbaarheid en de het verbruik niet ten nadelen komt....

Wie o wie zou me eraan kunnen helpen?

Ik heb een Megane 2 automaat. 1.6 16v..

Groetjes Willem..

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Andere inleg filter van BV: K&N of Green, en een Chiptunning is het makkelijkste, Eventueel andere bogie's voor een betere vonk.  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Inlegfilter van K&N en chiptuning heb ik beide op mijn 1.6 16V. Maar het verschil is nauwelijks merkbaar. Auto zou ongeveer 10 pk en wat Nm koppel meer moeten hebben, maar ik heb het nooit laten meten. Verbruik is wel licht gedaald.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

10 PK is al erg veel voor een atmosferische motor vergeet dat niet! mensen staan soms raar te kijken als iemand die alles aan zijn auto kwa prestaties gedaan heeft en komt met een verhaal dat die er uiteindelijk 25 pk er uit heeft weten te persen.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Ik besef dat ook wel, en met de jaren lopen er ook wel wat paarden de stal uit, dus per saldo zit je dan weer op hetzelfde vermogen als waarmee de auto begon. Maar merken doe je het dus eigenlijk nauwelijks. Ook alleen een inlegfilter van Green of K&N niet trouwens. Alleen minimaal aan je verbruik. Voor echt verschil moet er een turbo opgeschroefd worden.

duckie1098

Gaan we het hebben over meer vermogen?
wat dacht je van, om te beginnen, blue-printen van je motor, kost je zo'n 20000 euro.
Andere nokkenasjes, andere, hogere, zuigers, chiptunen.En ja, dan heb je ook wat natuurlijk,maar wees eens eerlijk?Het streelt eigenlijk alleen maar je EGO en de staat iss er blij mee als je weer eens een kleine demonstratie geeft voor je vrienden of die ##### naast je eruit trekt voor het stoplicht.
ik heb, toevallig een 2 liter 16v maar gebruik ik dat beetje extra vermogen? Nee, niet echt.
Het rijdt, misschien wat soepeler maar het zuipt ook een beetje meer.Ik ben er blij mee en ja, ik laat mijn EGO ook weleens spreken.
Groeetsels,

Ben

BadEend

De makkelijkste ingreep is een megane kopen met een 2 liter motor.  ;)

Jacques

Ja, dat klopt en dan een F7R motor.

snerpo

Een spaghetti spruitstuk? wat zijn de gedachten erover? ook de prijzen enz.. Hoe staat het dan met het verbruik ook bij normaal rijden?
En kan deze op de standaard uitlaat enz geplaatst worden? dus enkel de spaghetti spruitstuk plaatsen?
En ik vind ze niet na lang zoeken op Google voor de Megane 2 fase 2 1.6 16v uit 2005

En kwa een inlegfilter van K en N ik heb bij de Clio gemerkt dat de verwarming enkel later warm is? hoe kan dit? klopt dit?
en de motor leek meer te schokken..

Groetjes Willem

Christian de Vriend

blue printen gaat wel geel ver,leuk als je een loterijtje wint,maar verder niet te doen,je kan echter de volgende dingen doen. (wat ik zelf ook groten deels heb gedaan)

4-2-1 spuitstuk
kat vervanger
sportuitlaat vanaf de kat verv.
dubbelmembraams instelbare benzinedruk regelaar
denzo iridium bougies (of andere bougies ngk of slitfire)
en een BMC luchtfilter

Wat ik niet heb,maar wel aan te raden is,een piggyback systeem,met je huidige ECU is vrijwel niks in te stellen,enkel de voor ontsteking,maar
alleen daarmee kom je er niet,met een piggyback systeen,wat tussen je ecu en de motor in komt,kan je alles instellen,en de gene van perfect power
hebben nog de mogelijkheid dat je met nos of turbo kan rijden,of zelf ingeval dat je dit nog niet doet,dat je je motor op 2 settings kan laten draaien
dat wil zeggen dat je 2 programmas in je piggyback kan hebben,1 voor zuinigheid,en 1 voor top vermogen,tussen deze 2 kan je moeiteloos schakelen.
en het belangrijkste,pas je iets aan aan de motor,dan hang je je laptop er aan,en pas je (of iemand ander) de instellingen zo aan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Mijn chiptuning bestaat inderdaad ook uit een piggyback. Geen idee hoe je dat instelt trouwens.

Christian de Vriend

is het luchtfilter het enig wat je hebt gedaan?wat is het merk van de piggyback

Op mn huidige gebakje zou ik er kwa waarder niet zo heel veel op vooruitgaan,maar men kon wel zeggen dat mn motor zich ander zou gaan gedragen
in de lage toeren heb mn koppel een kleine dip,dat zouden ze in een stijging kunnen krijgen,waardoor die beter zou reargeren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

 Dit is 'm
Is daar ter plekke geïnstalleerd, en na ongeveer twee weken zou alles zichzelf instellen.
Net daarvoor heb ik er een K&N vervangingsfilter ingezet. Meer heb ik niet gedaan, want ik hoef er geen scheurijzer van te maken.

Doel van dit alles was namelijk om de dip vlak na het optrekken in 1 te verminderen (of nog beter: helemaal niet meer te hebben). Deze dip is een Megane II kwaal, ongeacht het benzineblok wat erin zit (diesel weet ik niet).

De beste man vertelde dat de plaatselijke Kia dealer al hun demo's hiervan liet voorzien. Klaagde een Kia koper achteraf over gebrek aan vermogen/koppel, dan werd deze klant doorverwezen naar dit tuningbedrijf.

duckie1098

Het is dan wel geen F7r motor maar een F4R.Kan het ook niet helpen dat die erin zit maar het ding loopt goed dusssss..
ik wou ook persee een 2 liter omdat het toch wat extra geeft (en neemt).Maar ach, ik rij er maar zo'n 5000 kilometer per jaar mee dus da's te overzien.

groetsels,

Ben

Jacques

Ik mis een woord NOKKENASSEN. Als je meer vermogen wilt met een niet turbo motor is de ademhaling heel belangrijk. Denk aan o.a. klepoverlap. Ja en dan komt het hele verhaal: poorten aanpassen, uitlaatsysteem en bij heel wilde nokkenassen de compressieverhogen. Uiteraard moet de boel dan wel weer gechipt worden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev