Advertenties


Heeft het zin een vervangings inlegfilter van k en n in een 1.6 16v phase 2?

Gestart door snerpo, 11 april 2012, 18:26:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

Goedendag!!!

Wat zijn de invloeden van een k en n inlegfilter op de motor?
zowel de slechte als goed... zou ik graag willen weten wie kan mij dit vertellen?

bijVoorbaat dank iedereen!

Ik heb een Megane 2 1.6 16v automaat..

Groetjes Willem

Christian de Vriend

een filter bij of op de motor heeft meer nadelen dan voordelen,enige wat het voordeel zou kunnen
zijn is het geluid,maar ook daar is wel iets voor te bouwen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roelk

het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de filter langer mee gaat.
nadelen zou ik niet weten  !-!

JRSendar

Mij is ooit eens verteld dat wanneer je je motor wilt tunen dat je ALTIJD minimaal 2 dingen moet veranderen. Doe je dat niet, dan heb je eigenlijk altijd wel verlies van prestaties of gelijke prestaties als dat je nu al hebt...

En mij is vertelt dat bij een 16v het eigenlijk geen zin heeft om (enkel) een filter te plaatsen. Dit heeft wel zin bij een 24v.

Ik heb bij mij vorige auto ( ook een 16v) de filter vervangen en ander uitlaat systeem.... en dat merkte ik wel!!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

CiteerEn mij is vertelt dat bij een 16v het eigenlijk geen zin heeft om (enkel) een filter te plaatsen. Dit heeft wel zin bij een 24v.

8 16 of 24 klepper je gaat zeker wel op vooruit op de conditie van je motor, je kan er zuiniger mee rijden alleen als je het gaspedaal helemaal intrapt zal die ook meer zuipen als standaard, maar dat hou je toch wel met tuning.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Ik heb een van mijn Megane's laten chip-tunen en daarbij hoorde ook een vervangings(inleg)filter te worden geplaatst. Dat is er een van K&N, net als in mijn andere Megane. Voordeel is dat ze langer meegaan en alleen heel af en toe schoongemaakt moeten worden, niet vervangen. Maar merk ik nu echt verschil? In verbruik enigszins, maar qua vermogen/koppel niet echt.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Nou ik moet wel zeggen dat ik wel degelijk verschil merkte toen ik eenmaal mijn BMC filter er in had zitten, je gasrespons is beter, hij trekt net wat beter op, je topsnelheid klimt met 5 km/h en je kan zuiniger rijden.

anders aan het einde van de RTC meeting een ritje maken? :D
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Hahaha!  _o_

Wat voor filter is die BMC dan? Ook inleg, of een open filter? Dat laatste moet wel verschil maken.
Chippen heb ik eigenlijk laten doen om van dat "dode moment" bij het optrekken in 1 af te komen.
Dat is een kwaaltje dat alle Megane II's (die ik heb gereden) kennen. Maar het mocht niet baten...

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik trek zondag mijn motorkap wel voor je open  :)
Dan kun je het zelf zien wat het is, niet veel bijzonders hoor maar heeft wel zijn nut bewezen.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Christian de Vriend

je bent nog iets vergeten yogi,moet je nagaan dat ik nog meer weet,van wat er aan of in je
auto is gedaan ,dan jij zelf  :q :q

zal een tip geven Denzo iridium  ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo


Benjamin Renon

Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 12 april 2012, 10:13:30
Ik trek zondag mijn motorkap wel voor je open  :)
Wil hem van de Evo ook wel even open maken hoor... :P

Bougies zijn ook een beetje persoonlijke voorkeur. In de Evo heb ik alleen NGK. Er zijn in Engeland een aantal mensen/bedrijven geweest die dit getest hebben en deze kwamen goed uit de bus. Heb alleen even moeten kijken of de elektrode afstand goed was.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

bougies alleen doen ook geen wonderen,het is meer de totale optelsom van alle aanpassingen,en bougies is daar 1 van.

ik weet nog goed dat ik mn meganecore bougieskabels kocht,samen met denzo bougies,motor wilde niet eens starten,na stotteren kwam die op gang
en na 2 dagen zuipen,had de ecu zn eigen eindelijk ingesteld,en toen merkte ik pas het verschil,kwa reactie en zuinigheid.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Weten jullie ook welke bougies er standaard in een Megane II worden gemonteerd (vast origineel Renault, maar die kopen ze toch ook ergens in. Bosch wellicht)?

Christian de Vriend

die kan je bij elke auto onderdelen zaak komen,via kenteken komen die er wel achter welke je nodig hebt.

bougies gaan per warmte/koudte graad dacht ik
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev