Advertenties


Bobine kapot of iets anders ?

Gestart door LeonCoupe, 9 april 2012, 14:55:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LeonCoupe

Beste megane rijders,

Sinds een paar dagen heb ik weer wat problemen met mijn 1.6e.

Af en toe start de auto goed en af en toe ook niet. Het probleem is dat de motor dan heel erg schud en helemaal geen vermogen heeft. De eerste keer dat ik dit probleem had en ik gewoon ging rijden na het starten deed die het na ong. 1 km 50 rijden gewoon weer goed en voelde ik dat die ze vermogen weer terug kreeg.

Vandaag echter hetzelfde probleem na het starten. Helemaal geen vermogen en bijna niet vooruit te komen. Nu had ik de motorkap opengedaan en bougiedop 1 losgehaald. De motor bleef hetzelfde lopen. Hierna bougiedop 4 eraf gehaald en hij deed het nogsteeds hetzelfde. Toen ik de bougiedop van cillinder 3 eraf haalde liep de motor meteen slecht en deed ik hem snel weer terug zodat de motor wel aan bleef. Via contact motor uitgezet en weer opnieuw gestart. Nu was het probleem weer weg.

Nu is mijn vraag:

Is het de bobine die het op cill. 1 en 4 niet meer doet? Of zal het probleem elders zijn omdat hij af en toe wel gewoon goed loopt en dan ook gedurende de hele rit goed blijft rijden ?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen voordat ik spullen ga kopen die sowieso niet kapot zijn  8)7

Met vriendelijke groet,

Leon

matthew

Dan zal idd de bobine overleden zijn.
Kleine kans wat nog kan zijn is dat er een draadbreuk is naar die bobine toe,zodat deze nou niet kan worden aangestuurd.

Maar merendeel is bobine kapot.

LeonCoupe

Oke dan zal ik morgen eens een nieuwe bobine voor cill 1 en 4 gaan kopen. Wat ik nog wel raar vind is dat het probleem niet heel de tijd is maar af en toe. Maar zal wel zien als de bobine is vervangen hoe het gaat. Iig bedankt voor de reactie :)

theguruuu

Bobine en kabels gelijktijdig verwisselen. Kost een hoop dat wel.


LeonCoupe

Is het dan nodig om beide bobines meteen te vervangen + de kabels ?

Ik dacht 1 bobine te kopen en klaar te zijn namelijk.

BadEend

Als je niet binnenkort weer een kapotte bobine wil hebben koop dan de originele bobines van renault!

LeonCoupe

Nu ik weer een vrije middag heb wil ik eigenlijk een bobine gaan kopen.

Het enige wat ik nog niet weet is of ik alleen de kapotte kan vervangen of beide moet vervangen + kabels.

Weet iemand dat ??, want dan kan ik morgen weer in de auto naar me werk ipv door de regen op de motor :P

BadEend

Je kan ze beter meteen allebei vervangen omdat je anders net zult zien dat die andere binnen afzienbare tijd ook kapot gaat.

LeonCoupe

Heb ze inderdaad beide vervangen en de auto doet het weer prima.

Van de zomer naar Zuid-Frankrijk met de auto dus dan moet alles wel goed zijn.

Bedankt voor de reacties ;)

MediaDesignz.nl

Ik zat deze topic te lezen en heb sinds 4 weken het zelfde probleem.
Heb al een heel hoop vervangen en probleem nog niet opgelost!
Kosten die ik nu al momenteel gemaakt hebt zijn dik € 1500  :?

Ik dacht zelf ook aan de bobines, maar de renault garage zegt dat dit het niet kan wezen..
Misschien kunnen jullie mij verder helpen?

Het probleem van de auto is:

hij bokt als je weg wilt rijden. En als je de auto start ruik je benzine lucht.
Als je eenmaal weer rijd vertoont de auto geen problemen, tenzij bij het optrekken(stoplichten etc.)

Volgens de renault garage zijn dat niet de bobines of kabels.

Net zelf voor de deur getest en als ik dan de kabel van cilinder 1 eraf haal merk je geen verschil aan de motor.
Maar als ik dat doe bij cilinder 2,3,4 valt de motor zo goed als uit!
Dus dacht zelf aan de bobine omdat ik het onderstaande rijtje al hebt laten vervangen en het probleem nog niet over is:

* Complete gereviseerde cilinderkop met al daarbij horende pakkingen.
* Gelijk maar een nieuwe distributieriem set erop laten zetten.
* Ook de v-snaar en multiriem laten vervangen.
* Map sensor en vacuumslang vervangen
* Nieuwe bougies
* Nieuw luchtfilter

Dit alles op advies van renault dealer, maar nog steeds geen verbetering!

Wie o wie kan mij hierin verder helpen want verrouwen bij de renault dealer is nu wel een beetje verdwenen en heb al een hoop gekost..

Alvast bedankt!

Mvg, Willem

juul

Voor zover ik het kan lezen zit het dan in cilinder 1 want cilinder (bij mij althans met twee  bobines) 1& 4 zitten op de zelfde bobine .
Je zou de bobines om kunnen ruilen met mekaar en dan zou het bij een andere cilinder moeten zijn.
Indien dit danhet geval is is je bobine kapot.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev