Advertenties


melding Inspuiting controleren+slechte koude start

Gestart door pvv1988, 2 april 2012, 19:47:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pvv1988

Goeden dag iedereen ,ik zit met een probleem.
Ik heb een Renault megane 1.6 16v hatchback uit 2002,met 150.000 op de teller.
Het probleem is volgens mij bij Renault veel voorkomend want heb een hoop vergelijkbare problemen gelezen maar dan bij lpg. Ik heb gewoon benzine.
Mijn auto start (koud) vrij belabbert ik moet net wat gas bij geven om hem aan de gang te houden,is hij dan warm doet hij het perfect,en met de kou is hij (ook bekend verhaal)aantal keer uitgevallen bij de eerste beste keer koppelen.heel irritant btw ..en nu had ik pas m'n auto een aantal dagen laten staan en vervolgens had ik van ridderkerk naar Rotterdam +_10km lang melding inspuiting controleren.in combinatie met service lampje.hij hield niet egt in liep niet raar ofzo,maar het gaat me zachjes aan wel zorgen baren.
Wat heb ik al gedaan:

Gasklephuis Schoon gemaakt
Electroklep getest werkt goed
Nokkenas sensor schoon gemaakt,uitwendig zat deze ook onder de olie(betekend dit michien iets)
Hij is al is uitgelezen tijdje terug,gaf toen al fout aan in nokkenas verschuivings gebied,maar ja om nu blijk nieuwe nokkenas versteller er in te laten plaatsen vind ik nog al wat.
Aangezien ik zelf wel leuk vind om er mee bezig te zijn.
Hij word trouwens zoizo binnenkort weer uitgelzen

Ik wil Eigelijk eerst mijn nokkenas sensor uitsluiten door testen met scoop.

Of Heeft iemand nog andere sugesties of Ideen om wijzer te worden.

Bij voorbaat alvast dank!

pvv1988

#1
Hallo allemaal eventjes een update over m'n probleem hij is vandaag uitgelezen door een kennis van mij die bij de Renault werk,hier kwam uit mijn storing die er al in zat df080 circuit verschuiver nokkenas.maar nu is er een storing bij gekomen dat is de volgende :df093 circuit achterste lambdasonde.we hadden even gauw op de brug gekeken naar de stekker van de lambdasonde contactjes zagen er netjes uit en de weerstand van de sonde gemeten was 12ohm aleen spanning was +_ 8v dat hoort batterij sp te zijn.mijn auto start overigens gewoon goed,dus neem aan goede batterijspanning .nu heb ik een schema mee gekregen en daar zag ik net dat de voeding van de lambdasonde tevens de voeding is van de nokkenas sensor en de voeding is van de voorste nokkenas sensor,daar kan ik dan in ieder geval wel uit halen dat als die spanning naar de achterste lambdasonde niet klopt dat m'n nokkenas sensor ook geen goede spanning binnen krijgt aangezien het om een hall senosor gaat,overigens waren de parameters van  de nokkenas sensor wel goed,maar heb jammer genoeg nog geen tijd gehad om met de scoop het signaal te meten van de nokkenas sensor..maar al met al denk ik dus dat het een voedings probleem is ?? Ik hoop m'n auto binnenkort bij mij op de zaak op de put te zetten om is het een en ander te gaan meten.hopelijk kunnen jullie mij ook nog helpen met ideen of sugesties.bij voorbaat dank!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev