Advertenties


Dynamo stuk + stuurbekrachtiging stuk = v-snaar probleem?

Gestart door sjender, 27 april 2005, 14:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjender

Zo, alweer een tijdje geleden dat ik hier was.
Maar ja, ik zit met een probleem.

Sinds kort brandt het lampje van de accu (lees: knippert onregelmatig).
Ook ligt mijn stuurbekrachtiging (soms) eruit (heel gevaarlijk).

Nu heb ik hier wat zitten lezen en nu denk ik dat mijn v-snaar te slap staat.
Is dit een logische beredenering?
Zo ja, kan ik dit zelf oplossen (ben vrij handig).

De auto is een Megane Coupe PH1 1996 2.0 16V

sjender

Update:

Ik heb iets gevonden wat niet klopt.
Een gebroken stuk schroefdraad!!!  >:(

Hier de foto's, misschien kunnen jullie me uitleggen wat dat ding doet...

Positie van het ding


Bovenaanzicht (hij zit er nu dus los in)


Positie van het ding (hier zie je dat hij nergens meer aan vast zit)



Kan dit ermee te maken hebben dat de V-snaar wat slapper zit, of is het iets heel anders?

Paul

dit is de bout waarmee je de spanning van de multiriem afsteld.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjender

Kan dat ook de reden zijn van het dynamo en stuurbekrachtiging probleem?

Paul

Jazeker kan dit, als je de andere 2 bouten iets los maakt(sleutel 13 en 16), en je dynamo zo strak mogelijk omhoog trekt, en dan weer vastzet zal het probleen wel over zijn :D
Alleen dan nog wel effe een nieuw boutje halen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjender

De andere helft zit nog in de onderkant, kan ik dat stukje er ook uit halen zodat ik er een nieuwe in kan draaien?


Paul

Volgens mij niet. Is een compleet blokje met de bevestiging van de dynamo (M 8 Bout)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjender

Ik heb het blokje er al uit...

Maar ik zie meerdere bouten die los kunnen....

ZIjn het die 2 die ik heb gespecificeerd op het plaatje???
(die met die pijl valt buiten de foto)...

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjender

OK, gedaan.
Alleen nu piept hij als een gek, als ik al maar een klein beetje gas geef is het al raak.

Trouwens, hoe krijg ik dat blokkie eruit waar die stelschroef op zat?
Moet ik hiervoor heel de dynamo eraf halen?
Zo ja, is dit een beetje te doen?

Paul

Dan ligt je riem nog steeds te los.
Om dat blokje los te halen hoeft alleen maar die m8 bout eruit.
Hoe precies kan ik je niet vertellen, bij mij zit het met een automatische spanner omdat er airco op zit.
Anders had ik wel effe gekeken voor je.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjender

Als ik die bout eruit haal blijft dat blokje in een gleuf liggen.
De doorgang aan de bovenkant is net te klein voor het blokje om hem eruit te halen.
Dus vandaar dat ik voreg of de dynamo er (makkelijk) af kan.

sjender

De draden heb ik nog niet echt naar gekeken.
Die zitten rechts toch?
Is dat een beetje goed te doen?

en kan ik hem dan gewoon eraf schuiven als die grote bout los zit en de draden eraf zijn?

sjender

OK, ik vraag dit allemaal omdat de auto duur zat was en ik hem zeker niet ff wil vern***en.

Maar als jullie zeggen dat het goed te doen is ga ik daarvan uit

Meganez

Citaat van: sjender op 27 april 2005, 22:54:53
OK, ik vraag dit allemaal omdat de auto duur zat was en ik hem zeker niet ff wil vern***en.

Maar als jullie zeggen dat het goed te doen is ga ik daarvan uit

Hey sjender, lang nie gesproken

wel baluh van je riem, gelukkig is t waarscheinlijk heel goedkoop op te lossen... Je dynamo demonteren moet geen probleem zijn denk ik, mocht je toch nog ergens tegen aanlopen dan moet je me maar ff een mail sturen, dan kan ik "de dynamo demonteren" uit m'n RMC vraagbaak ff voor je inscannen.

Gefeliciteerd trouwens met 't 1 jarig bestaan van TBS-Tuning... alhoewel... bestaan?? Volgens mij is het al een half jaar dood...


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev