Advertenties


velgen repareren

Gestart door fluffie92, 2 april 2012, 18:48:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fluffie92

halloowtjes.
ik heb onlangs me auto aan me zus uitgeleend, en die heeft een stoeprandje geraakt. :neen:
dus ik zil die schade graag weghebben.
mijn vraag is wat voor primer je er voor moet gebruiken,en waar ik op moet letten.
als imand van jullie nog tips en truks heeft zijn die natuurlijk ook altijd welkom !-!.

gr

Jacques

Het beste voor alluminium is een washprimer, maar als je dat niet hebt kun je ook een spuitbus primer van bv. Motip kopen. Dat heeft ook een etsende functie. Dit heb je nodig als ondergrond voor de lak, die je erover gaat doen. Wat betreft de rand van je velgen. Ik heb onlangs de randen van een set velgen weer strak gemaakt door de rand met de bankschuurmachine te bewerken. Was een tip van Martijn Kool. Band eraf. Wiel aan de auto en laten draaien en met de bandschuurmachine de rand strak maken. Je moet wat als het wiel niet in de draaibank past. Het is helemaal goed gekomen.

Dante

Ik heb de beschadigde plekken zelf nat geschuurd met een grove & fijne korrel. Ik heb een velgenreparatiesetje op eBay gekocht, maar die moet ik nog proberen. Daarna zou ik de hele velg spuiten en daar een primer voor velgen voor gebruiken, waarschijnlijk Motip.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jacques

#3
Ik had dit keer geen zin om de velgen te schuren en te spuiten. Dus de boel maandag ochten ingeleverd bij een poedercoatbedrijf en dit  is het resultaat http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=160 vanaf 26 maart. Je hebt dan een goede stootvaste coating. Uiteraard is gewoon zelf spuiten ook een veel goedkopere optie.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev