Advertenties


Klets maar raak DEEL 179

Gestart door matthew, 1 april 2012, 17:11:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

Citaat van: Dennis Postma op  3 april 2012, 19:23:52
Stefan en ik vroegen ons afgelopen zondag af hoe dat kleurtje op mijn cabrio nou eigenlijk heet. Zo heet de kleur geel op de Megane 1 jaune tourne sol. Na wat zoeken op het internet ben ik er inmiddels achter, dit kleurtje heet dus terre de sienne. Dat vond ik dan wel weer een leuk weetje om te weten.  :P

Vertaald uit het franks dus zo'n beetje "aardekleurig"....... :) ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Robin

Mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om deze onder de aandacht te brengen?

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15372.0

Voor de geïnteresseerde :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rohald

Zojuist de APK-keuring gehad...afgekeurd op mijn achterlichten  :x
Vorig jaar moest hij ook afgekeurd worden op mijn achterlichten, maar dat was omdat de bruine achterlichten geen reflectoren hebben (hebben ze hem stiekem toch goedgekeurd). Heb ik Lexus achterlichten gekocht om geen problemen te hebben, hebben deze weer geen mistlampen (die verplicht zijn voor auto's na 1997).

Mijn APK vervalt dinsdag 10 april. Dus bij deze wil ik een oproep doen: Wie heeft er originele phase 2 achterlichten liggen die ik dinsdag mag lenen?
Heb ik daarna een jaar de tijd om te bedenken wat ik precies wil met mijn achterlichten.

Nu is er ook 1 kentekenlampje kapot. Ik zat al een gehele tijd te twijfelen of ik die zou vervangen voor fellere. Maar voordat ik dat doe: Mag dat van de APK?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Rohald op  4 april 2012, 14:10:12

Mijn APK vervalt dinsdag 10 april. Dus bij deze wil ik een oproep doen: Wie heeft er originele phase 2 achterlichten liggen die ik dinsdag mag lenen?
Heb ik daarna een jaar de tijd om te bedenken wat ik precies wil met mijn achterlichten.


ik heb wel 2 standaard achterlichten PH1 met lampen houdertje compleet.
Laat maar weten ;)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dennis Postma

Rohald heeft een phase 2. Gaat niet werken dus en daarnaast zit ie dan nog steeds met het probleem van het mistlicht.

Rogier

Kan je niet even voor de makkelijk heid de 2 buitenstelampen laten branden en 1 van de binnen lampen (dicht tegen je klep aan) als mist lamp laten werken en aan de andere kant even het lampje eruit halen ;) is denk een makkelijke en snelle oplossing. en anders je originele lampen weer monteren en een klein reflectortje erop plakken, dan is je auto ook weer goed gekeurd :P

Tedo

Bij de Megane I hatchback zijn de dimlichten achter dubbel uitgevoerd (waarvan twee lampjes ook het remlicht zijn d.m.v. een dubbele gloeidraad). Is dat bij de coupé ook zo?

Rogier

Bij mijn coupé niet. Ik heb namelijk maar 1 achterlicht incl remlicht.

Nicole

Ph1 lampen hebben idd geen zin, gezien er dan nog geen mistlamp brand.
Kentekenverlichting is verplicht! Naast dat, kan de politie je er ook voor bekeuren!
En zorg echt dat hij gekeurd is, want als je in de controle zou vallen wordt het een duur apk-tje.
Succes iig. !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roadkill (Michiel)

Kenteken verlichting zou ik met Led's doen,staat super mooi,voor zeg een tientje scoor je bij de brezan (e.d.) wel een universeel misterachterlicht,ff onder de bumper hangen met de APK,en klaar. Geld ook voor de reflectoren
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rohald

De Lexus achterlichten die ik nu heb zijn blijkbaar voor een ph1, omdat ik dan ook een extra verloopstekker nodig heb bij het aansluiten. Eigenlijk wel raar aangezien ze altijd worden aangeboden als ph1 + ph2 lampen. Terwijl ze dus eigenlijk op een ph2 "verboden" zijn.

Maar LED als kentekenverlichting mag wel gewoon?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Roadkill (Michiel)

Ik heb het en nog niks met de apk over gehoord.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Verboden vind ik en zwaar woord. Ze zijn toegestaan. Op je originele achterlichten zit ook de mistlampfunctie. Misschien even alles meten en even wat klooien met de kabeltjes? Ik had mijn lexus achterlichten voor de fase 2 omgebouwd naar fase 1. Zo moeilijk is het niet om het om te zetten. Het kost je alleen even wat tijd.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev