Advertenties


Klets maar raak DEEL 179

Gestart door matthew, 1 april 2012, 17:11:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

juul

Citaat van: Tedo op  4 april 2012, 14:49:26
Bij de Megane I hatchback zijn de dimlichten achter dubbel uitgevoerd (waarvan twee lampjes ook het remlicht zijn d.m.v. een dubbele gloeidraad).

Bij mij brand er maar een aan elke kant en de andere gaat alleen maar aan met mistlamp.
Toch maar is van het weekend naar kijken want dan heb ik toch wat meer licht aan de achterkant.

Tedo

Dat zou ik doen, want zonder dat je mistlicht aan is zou je vier brandende lampjes achter moeten hebben: twee kleintjes en twee grote met dubbele gloeidraad (die dus beide gaan branden als je remt)

Rohald

Ik heb er ook wel dubbele gloeidraad inzitten, maar de ene brand bij het onsteken van mijn licht en de ander gaat branden bij het remmen.
Denk toch dat de aftermarket achterlichten gebaseerd zijn op de ph1 (vandaar dat ik ook een verloopstekker nodig heb).

Maar ja, nu heb ik nog mijn probleem voor aankomende dinsdag niet opgelost. Heeft er iemand toevallig een origineel setje liggen die ik tijdelijk kan lenen?
Daarna zoek ik wel uit wat ik het beste/makkelijkst kan doen met mijn achterlichten om volgend jaar niet weer voor hetzelfde probleem te staan.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

Waarom koop je niet een extra setje, speciaal voor de APK?

Rohald

Dat vind ik erg zonde om hem maar 1x per jaar te gebruiken puur alleen voor de apk. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet.
Als ik ze koop dan gaan deze de deur uit (of ruilen als iemand interesse heeft ;))
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

juul

Hoi allemaal,

Willen jullie even stemmen op mijn kleine meissie?!
Als je stemt vergeet dan niet de link in de bevestigingsmail te kopieren naar je adresbalk anders doet hij het niet.
Alvast bedankt!!

http://zwitsal.intertoys.nl/#380-Evi-

Stony (Robert)

Rohald, ik heb dezelfde achterlichten als jou, maar dan de Chrome ipv de Black, maar bij mij werken de mistlampen wel, dat zijn dan de binnenste lampen zegmaar ;) (het kortst aan de kofferklepkanten)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Rohald

@Stoney: en heb jij er ook een verloopstekker tussen zitten?
Daar heb ik inderdaad een dubbele gloeidraad. Maar die gaan branden bij het licht aan en remmen.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Dennis Postma

Had jij er geen phase 2 kabelboom bij zitten dan? Ik heb die lichten ook gehad en daar zaten de kabelboompjes voor een phase 1 en phase 2 bij namelijk.

Rohald

Ik had ze 2e hands overgenomen. Maar ik had bij de vorige (bruine ph1) wel een kabelboom zitten. En die heb ik er nu weer tussenzitten.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Rohald

Heb zojuist gekeken naar de kabelboom die ertussen zit. Maar als hij ertussen zit dan werkt alles zoals het hoort. Haal ik hem ertussen uit, dan is mijn gewone licht op de achteruitrijlicht. Dus de kabelboom is goed. Viel me alleen op dat 1 kabeltje los zat. Deze heb ik teruggestopt en toen ik mijn achtermistlamp aandeed, ging mijn richtingaanwijzer branden. Dus er word wel contact gemaakt. Echter toen de kabelboom er weer tussen zat, ging er geen mistlamp branden.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

Maar er zitten dus wel lampjes in die Lexus lights die als mistlamp zouden moeten fungeren (maar nu niet branden)? Dan is het een kwestie van doormeten en wat draden omsolderen. Heb ik bij mijn Clio II ph.1 destijds ook gedaan toen ik daar aftermarket achterlichten van FK in maakte die alleen voor ph. 2 geschikt waren. Daarna werkte alles perfect!

Maar misschien heb je wel achterlichten die alleen voor ph. 1 zijn (die hebben de mistlampen afzonderlijk bij de kentekenplaat), en zijn daarin geen mistlampen voorzien.

Heatzone (Mark)

Iemand enig idee wat voor lampjes er in je mistlampen gaan? welke stadsverlichting lampjes je nodig hebt en kentekenverlichting?

Wilde deze vervangen voor LED exemplaren :o, ook iets gelezen over zonder en met canbus.. Iets waar ik op moet letten :O?

*voor een megane 1 ph2

Rohald

Vandaag mijn kentekenverlichting vervangen voor LED. Wat een verschil 8)

Heb ook de kabels van mijn achterlichten bekeken. Nu heb ik vanuit de auto 6 kleuren stekkers. Maar de tussenkabelboom gaat van 6 naar 5 (blauw verdwijnt). Oftewel; verkeerde tussenkabelboom (denk ik). Deze zal bedoeld zijn voor de ph1. Helaas is dat de enige die ik heb. Heb al geprobeerd om het tussenkabelboom weg te laten en de kleurencombinatie aan te houden die ik ergens hier op het forum gevonden heb, maar ook dat werkt niet (de tussenkabelbomen zullen niet voor niets bestaan).

Iemand nog enig idee? Of moet ik dit weekend toch maar weer originele achterlichten aanschaffen?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Roadkill (Michiel)

Waarom haal je niet ff bij de halfords een universeel mistlicht,ff onder je auto hangen en aansluiten...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev