Advertenties

remtrommel los maken

Gestart door Koentje, 1 april 2012, 16:05:02

Vorige topic - Volgende topic

Roadkill (Michiel)

dat durf ik je niet te zeggen,maar zou kunnen,misschien dat iemand er een technische tekening van heeft ?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Voor zover ik weet is de achteras van een megane 1 uit 1 stuk, dus je zult waarschijnlijk de hele achteras moeten vervangen. Die 4 boutjes zijn dan om de "achterplaat" van de remtrommel los te maken.

Daarom worden er bij meganes die omgebouwd worden voor trackdays ook cupachterassen gebruikt, die hebben wel losse astappen en kunnen vervangen worden (of natuurlijk versteld met shims waar het eigenlijk om gaat).

dennisje

Ik kijk vanavond wel even bij mijn auto zien of het los of 1 geheel is normaal is het gewoon los.

Dante

Mag ik een tip geven? Maak foto's Y !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Koentje

Weten jullie zeker of mijn as krom is? Dan gaat tie de deur uit.
Dante, moet ik fotos maken?

Dante

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Koentje

Dennis, heb je foto's gemaakt? :q
Ben wel benieuwd.
En wil dolgraag zeker weten of mijn as krom is of nie...

Roeland75

Koen, kijk eens goed naar de de astap, het dikke stuk ijzer waar de trommel aan vast zat... Als ik de foto's zie ik één krom stuk staal! Dus ja, je zal de gehele achteras moeten vervangen (of de auto weg moeten doen) als je weer veilig de weg op wil!

Dante

Als je as krom is, hoop ik dat je een goede achteras op de sloop kan vinden Koen...:x

Fb

dennisje

Ik heb even gekeken voor je en helaas geen foto gemaakt haha sorrey 8)7 maar is uit 1 geheel.
ik ken een goed autobedrijf Van de Ven in roosendaal.  die heeft nog een achteras liggen was wel van een diesel maar maakt niet uit.

http://www.venauto.nl/onderdeel/Renault/Megane/Coup%C3%A9/(DA)/Coup%C3%A9/1.9/dTi/(F9Qt-736)/ACHTERAS/COMPL/1999/053/8/02/W/F8/310/1201/C11/309/1412/V/F7/05408/04/&ID=V100015438

Achteras is opzich makkelijk vervangen mits je het juiste gereedschap hebt.
Jammer voor je wou dat ik even langs kon om je te helpen haha !-!

Koentje

Dennis, is dit van een phase 1of2? Het liefst 2. Omdat ik een phase 2 heb.
Van mij mag je helpen. Ken ik de 15de toch nog mee.

dennisje

van een phase 1,
Helpen gaat moeilijk je woont niet echt om de hoek bij mij en heb alleen ov vervoer momenteel pas na 10 mei kan ik langs

Koentje

Ik zie da je in eindhoven woont.
Ik ga dinsdag langs de dealer om te vragen of hun het weten.
Wor hier nie wijzer.

matthew

Het ankerplaat gedeelte is los,de astap niet,wordt dus complete as.
As van fase1 kan er ook gewoon onder is hetzelfde als fase2,je moet alleen kijken als je abs hebt of dat de andere as dat ook heeft.Als de andere het niet heeft en jij wel past de as wel maar dan zou je zelf gaten moeten maken voor de abs sensoren.

Koentje

heb nou ok een phase 1 as zonder ABS...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev