Advertenties

remtrommel los maken

Gestart door Koentje, 1 april 2012, 16:05:02

Vorige topic - Volgende topic

Koentje

Zoals de titel heet wil ik weten hoe je de remtrommel eraf haal.
Ik zie geen schroefje om hem los te halen.
Iemand weet hoe ik hem eraf ken halen?

Ik zie het al. had ff gekeken in de zoek funtie.
Maar als ik hem nou nie eraf gaat?

Even ter info. Ik ben vrijdag tegen een stoeprant gekomen doordat ik moes uitwijken voor een andere auto.
Dus nou staan mijn remtrommel schreef. (lees, buitendeel en binnendeel)

Thewizzard

als je het wiel er af hebt gehaald zie je in het midden van de remtrommel een dop zitten die je los kunt maken,
daarachter zit een borgmoer en een ring als je die losdraait kan je de remtrommel loshalen.
let wel op dat de auto niet op de handrem staat. :P

Thewizzard

als die niet los wil moet je de remtrommel draaien en niet al te hard op de randen van de trommel tikken met een hamer meestal gaat die dan wel los.

Roy (Coup a One)

Zo wordt je als Megane rijder nog eens wat wijzer _o_ Maar Koen sterkte bij het recht zetten van je trommel(s) al denk ik dat je dan ook best wel wat schade hebt, of zit ik ernaast :?

Roeland75

Klinkt als een krom fusee, als je pech heb wordt dat een complete achteras... Niet echt iets om voor de deur te doen!

Koentje

Roy, lijkt veel maar is nie.

Een krom fusee?  Vanmiddag kijken of ik hem los ken slaan.

Koentje

Zo... eindelijk da ding eraf. heb ff foto's gemaakt voor degene weten wat wel hoor of nie. :q

Ik hoor het graag

Koentje

dennisje

Je trommer is dus krom?
Ik zie niet direct schade aan je as.
ook niet je lager, je lager voelt nog gezond aan?
Ik kan het niet allemaal precies zien door je remschoenen die zitten een beetje in de weg en zorgt voor gezichtsbedrog :x

Koentje

Ik denk da die staaf krom is die te zien is...

Renegade (Mark)

Het lijkt inderdaad dat je wielas krom is, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door de foto ! Meet het even na of de as nog netjes haaks staat tov de rest en je weet genoeg ;)

dennisje

heb even goed bekeken en wat papiertjes voor het scherm je as staat krom naar beneden dit zie je in je 2e foto boven je as is hij bol en onder je as bol omhoog.

Koentje

Wat is krom en wat ken ik er mee doen?

Roadkill (Michiel)

Als ik het zo bekijk is je as krom,ben bang dat er echt een andere onder moet..... (zou het niet gaan warm stoken o.i.d.) Maar ik zie 4 bouten waarmee iig de achterplaat vast mee zit,misschien zit je as daar ook mee vast,en dan zou het een makkelijk klusje zijn,maar goed ik heb nog nooit aan een Meg1 gesleuteld dus durf het je niet met zekerheid te zeggen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Koentje

Maar wa als ik die 4 bouten los maak? bedoel je dan da ik zo een andere remtrommel ken halen?

Weet iemand dit?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev