Advertenties


Raildruk schommelt

Gestart door Rene k., 29 maart 2012, 17:11:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene k.

Hoi...

Gisteren is mijn auto aan de computer geweest. Het viel de monteur op dat de raildruk behoorlijk schommelde.

Daar maakte hij zich nogal zorgen over, maar kon niet verklaren wat het probleem is.

Hebben jullie enig idee hoe het kan dat de raildruk zo schommelt?

Het gaat om een megane 1.5 dci grandtour uit 2004.

Christian de Vriend

benzinepomp defect?
brandstof filter verstopt?

dat zijn 2 dingen die een probleem met rail druk,kunnen veroorzaken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rene k.

Het rare is, dat de auto gewoon goed rijdt.. Acceleratie is ook goed..

Lijkt mij dat je brandstoffilter dan niet verstopt is, Of dat je pomp dan defect is.

De auto doet het gewoon goed.

Maar de monteur heeft mij nu achtergelaten met een raar gevoel..

Ik zag op de computer staan:

gevraagde raildruk 230
Geleverde raildruk schommelde tussen 200 en 250 ongeveer..

En volgens de monteur mag dat niet schommelen..

matthew

#3
Verstuivers of hoge druk pomp kapot,zou kunnen.

Even brandstoffilter losmaken en ovangen kijken of er geen ijzervijsel in zit.

Edit,zie nu je nieuwe bericht.

Opzich vind ik het schommelen nog wel meevallen als het die waardes zijn.

Rene k.

Matthew, moet die geleverde raildruk dan niet een vaste waarde zijn??

En als er ijzervijzel in mijn brandstoffilter zit?? Wat wil dat dan zeggen en wat kan je er dan aan doen?


Roadkill (Michiel)

Als er ijzervijzel in je filter zit zal het inhouden dat je brandstofpomp kapot aan het gaan is lijkt mij,dus dan moet er een nieuwe pomp in.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rene k.

Heb vanavond mijn brandstoffilter vervangen en de oude doorgezaagd.  Er zat een heel klein beetje vijlsel in.. Echt maar weinig, moet ik de pomp dan vervangen?


Jacques

Het verhaal ijzervijlsel is een broodje aap verhaal. Het ijzervijlsel is ontstaan door het doorzagen van je filter. De tolleraties in de verstuivers zijn in duizendste millimiters (0,001mm) Dit komt heel nauw. Als er vuil in zit het je echt een probleem. Waarschijnlijk is je dieselfilter in de orde grote van 5 micron tot 10 micron (0,005 tot 0,01mm) Daarmee moet al het vuil eruit gefilterd zijn.

Roadkill (Michiel)

door het doorzagen is het niet te zeggen of het ijzervijzel wel of niet niet van de brandstofpomp is,maar het is natuurlijk geen broodje aapverhaal!want een filter zal op den duur geen ijzervijzel tegen houden,dat ijzervijzel vreet zich echt wel een weg door het filter,en zou dan dus zeer zeker wel een of meerdere injectoren kunnen vervuilen. Maar goed omdat het filter is doorgezaagd kan je hier nu gewoon niets van zeggen,ik neem aan dat je je filter nu ook vervangen hebt dus je zal het er maar moeten doen,en zolang je er met rijden niets van merkt dan valt het ook wel mee. geen verstand van de waardes,maar kan me voorstellen dat het niet 1 constante waarde zal zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rene k.

Maar als ik een kunstof filterhuis doorzaag, waar zou dan dat ijzervijlsel vandaankomen??  Niet van het zaagblad lijkt me..

Roadkill (Michiel)

ah sorry ik was ervan uit gegaan dat het een stalen filter was... :D ga ervan uit dat de zaag schoon was,ben ik bang dat toch je pomp aan zijn einde komt,maar Mathew zal daar wel meer van weten
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Dat ligt eraan je moet je brandstoffilter ook niet door zagen maar aftappen en dan kijken in op te vangen potje of er wat in zit.

Jammer Jaques dat je zegd broodje aap verhaal,want als een pomp stuk is kun je dit namelijk wel hebben.

Maar je vermeld in je berichten dat de auto verder goed rijdt,dus eigenlijk ben je wel dingen aan het doen wat niet hoeft.

Roeland75

Plastic filter geeft ijzer slijpsel... Voorschriften zeggen dat er 1mm2 slijpsel in mag zitten... Het slijt immers altijd wat.   Als de motor goed loopt, er geen storingen zijn en het filter schoon is zou ik lekker nix doen... Gewoon door rijden.

Als er echt problemen zijn kan je nog een verstuiver lekkage test laten doen..

Maar nogmaals als alles goed werkt zou ik dat nog niet doen... Scheelt weer geld


Rene k.

#13
Dank je wel voor de antwoorden en tips.. Ik heb maar 1 storing erin zitten.. Foutcode 23550.
Maar dat komt vast omdat de egr klep afgedopt is.

Dus over de schommelende raildruk hoef ik mij geen zorgen te maken?

Dan zijn er verder geen problemen.. Gelukkig..


Weet 1 van jullie ook de motorcode van een 1.5dci 74kw?

Is het k9k 728?

matthew

Dat staat op het blok,maar als je je kenteken pm't kan ik het controleren wat het is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev