Advertenties


Stuur problemen help

Gestart door tornado, 29 maart 2012, 15:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tornado

Goedendag mede forum gebruikers,


Ik heb een megane 2 1.5dci uit 2004. Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn stuur,hij stuurt van dag tot dag anders.
Zo stuur ik de ene dag heel lichtjes en de andere dag heel zwaar. Ik heb een paar keer de melding gekregen van "stuurkolom vrij"
Kan iemand mij vertellen waar de probleem zit? Alvast bedankt voor de reacties.

Rogier

Is misschien je stuurbekrachting olie op of bijna op ?

tornado

Het is een electrische stuurbekrachtiging voor zoverre ik het weet. Ik zelf denk dat het misschien aan de stuurkogels kan zitten??

juul

Storing in de electronische bekrachting ? misschien even uit laten lezen.

tornado

Dat zou best kunnen een storing ik weet niet hoe gevoelig ze er voor zijn heb de megane namelijk pas een half jaartje. Zou het aan de stuurkogels of stuurhuis kunnen liggen het is namelijk wisselvallig licht rijden en zwaar rijden

juul

Zou het zo niet weten maar zou hem eerst is uitlaten lezen is het goedkoopste en zo kan je al uitsluiten of
het in de electronica zit.

matthew

In de kogels kan het niet zitten want dan moet het probleem zich constand voor doen.

Ik verwacht dat je stuurhuis niet goed meer is.
Het is geen kwaal dat ze het allemaal doen.

tornado

Het is de laatste tijd wel constant zwaar sturen ik ga hem denk van de week ff laten uitlezen bij de dealer alleen neem ik aan dat er bij het uitlezen niet de kogels en dergelijke uitgelezen kan worden? Hoe duur schatten jullie zo'n grapje in?

matthew

uitlezen €35

Kogels kun je niet uitlezen maar wel controleren op de brug op speling.

Maar je gaat naar de garage en meld je klacht en dan wordt het allemaal wel gecontroleerd.
Als het zich constant voor doet het vage sturen dan kunnen er wel stuur of fuseekogels stuk zijn.

tornado

Weet iemand nog een garage in de buurt van rotterdam die een beetje fatsoenlijk verstand heeft van renaultjes

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Dealer =heel duur (en niet lease rijders zijn heel vaak de sjaak,mijn ervaring)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ramon16v

Citaat van: tornado op 30 maart 2012, 13:43:05
Weet iemand nog een garage in de buurt van rotterdam die een beetje fatsoenlijk verstand heeft van renaultjes

garage nieuw rijswijk kan je is proberen (veban-rijswijk)

tornado

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik gaat morgen effe een vriend ernaar laten kijken of het aan de stuur of fuseekogels ligt en als die er ook niet uitkomt moet ik toch wel een garage opzoeken. Zijn ze een beetje bekend met renaultjes die garage veban rijswijk?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev