Advertenties


Stuur problemen help

Gestart door tornado, 29 maart 2012, 15:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Als je er ff op googled,dan hang je waarschijnlijk al aan de telefoon om je afspraak met die vriend af te zeggen om daarna met Veban te bellen..... (ja die zijn wel redelijk bekend met Renaultjes,en ik heb van horen zeggen dat ze er zelfs verstand van hebben... :D)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

tornado

Probleem lag aan mijn stuurkogels zowel links als rechts zat speling en was de vloeistof erin op. Het is opgelost nieuwe kogels erin+uitgelijnd maar alsnog heb ik het gevoel dat het zwaar stuurt

matthew

Dealer duur wordt altijd gezegd,maar dealer heeft ook kennis houd daar ook rekening mee,de monteurs worden door renault ook extra opgeleid om problemen sneller te vinden en op te lossen.

Er zit geen vloeistof in je stuurkogels.

Dat de auto nog zwaar stuurd kan ook aan je bandenspanning liggen als die te laag is.

tornado

Aan de uiteinde bij kogels in de rubber zit olie in hebben ze me verteld. Ik heb 205-55r16 bandenmaat waarbij ik 2.3bar voor en 2.1achter hanteer

matthew

Ja dat kan wel maar zit dat er nu ook in?

Ik persoonlijk zou ze alle 4 op 2,4 bar zetten.

tornado

Dat advies ga ik opvolgen en kijken of er dan wat verandert aan het stuurgedrag. Het lijkt wel van dag tot dag anders sturen met de megane, het kan ook aan mij liggen maar daar ga ik voorlopig niet van uit :)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: matthew op 31 maart 2012, 19:21:15
Dealer duur wordt altijd gezegd,maar dealer heeft ook kennis houd daar ook rekening mee,de monteurs worden door renault ook extra opgeleid om problemen sneller te vinden en op te lossen.

Er zit geen vloeistof in je stuurkogels.

Dat de auto nog zwaar stuurd kan ook aan je bandenspanning liggen als die te laag is.

Daarom ga ik dus naar een ex dealer,die heeft namelijk ook nog liefde voor het merk,de officiele dealer hier bij ons is enkel bezig met geld verdienen (wat ook belnagrijk is,maar je kan ook teveel de nadruk op je winst leggen en te weinig aan service doen...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Marc H.

#22
Heb zelf ook bij mijn vorige Meg II, 1.6 16V, de melding gehad dat de stuurkolom NIET vrij was, kon dus ook niet starten. Bleek de elektrische bekrachtiging te zijn, is vervangen, maar was wel duur geintje, rond de 350 euro (bij de dealer).

FYI, er staat momenteel een elektrische stuurkolom op marktplaats voor een Meg II.

Kan me niet voorstellen dat bij speling in de kogels het sturen zoveel zwaarder gaat dat je het merkt. Maar goed, hoop voor je dat ik het mis heb.


tornado

Er zat bij beide kogels speling wat betreft de foutmelding die ik 2keer heb gehad was tijdens het laten draaien van de motor. Starten doet ie wel dus neem ik aan dat de electrische bekrachtiging in orde is anders zou ie namelijk niet starten of los komen tijdens contact??

A110

Zijn je bovenste veerschotellagers niet kapot? Hierdoor dan je ook een ander stuurgedrag krijgen. Zoals zwaar sturen, niet goed terugkomen van het stuur vanuit een bocht naar rechtuitstand en een tik voelbaar/hoorbaar tijdens draaien aan het stuur (het verspringen van de veer).
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

tornado

Klopt die problemen heb ik ook. Je hebt mijn probleem precies beschreven is het een lastig klusje omdat te laten maken

A110

Veerpoot de-monteren en dan de veer inspannen met verenspanners en dan kun je de veerschotel vervangen incl. lager. Daarna alles weer terug plaatsen.
Voor een monteur ongeveer een driekwartier tot een uur per kant.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

meganic

autobedrijf heerjansdam, ga ik altijd met mij megane heen, is een bosch service centre, kleinschalig en hele goede alround monteurs, was voor beide kanten nwe schotelagers, wat jouw probleem is dus, ong 180 euro kwijt incl.
heerjansdam ligt bij barendrecht, dus regio rotterdam
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

tornado

meganic had jij exact dezelfde stuurproblemen als mij dan?

tornado

Wat ik vandaag ook heb opgemerkt is dat het sturen naar rechts veel zwaarder gaat in vergelijking met naar links

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev