Advertenties

Airco testen

Gestart door Sipke, 21 maart 2012, 14:16:08

Vorige topic - Volgende topic

Sipke

Hoi,

Ik heb een vraag over de airco van mijn Megane coupé 2.0 8v 1999).

Ik begrijp niet goed wanneer hij aan of uit staat en of hij echt werkt. Als ik het knopje indruk en het lampje gaat branden (in mijn beleving zet ik de airco dan aan), dan gaat de motor meer toeren maken. Mij leek het logischer dat hij bij inschakeling wat lager in de toeren zou gaan zitten.

Momenteel is het buiten natuurlijk nog niet echt warm, maar ik voel geen verschil tussen knopje ingedrukt en niet ingedrukt. (beide keren wordt het in ieder geval best koud in de auto.

Kan iemand mij vertellen hoe het zou moeten werken en hoe ik zelf kan kijken of de airco wel of niet werkt?

Alvast bedankt!!

dennisje

Welkom op het forum sipke,

Je zet de koeling op zijn koudste en vervolgens airo aan dus dat het lampje gaat branden.  je hoort dan een grote klik van je motor dan staat hij aan je auto corrigeert zijn toerental automatisch dus dat veranderd wel af en toe. normaal hoor je al na 20sec al zeker koude lucht te voelen. zoniet zou ik het toch eens na laten kijken.

Sipke

Die grote klik waar jij het over hebt hoor ik niet. Hij gaat alleen maar een beetje meer toeren maken, zodra ik hem aan zet. Voel geen verschil tussen aan en uit. (ik vind persoonlijk dat er soweiso vrij koude lucht binnen komt)

Ik rij wel even langs kwik-fit voor een gratis airco-check.

megcab2000 (Verkocht)

Ga er maar vanuit, dat  geen enkele airco meer werkt 3, 4 jaar na laatste keer aanvullen koudemiddel.
Via natuurlijke weg verliest elke airco dat, totdat er te weinig inzit om de pomp te laten aanslaan. Uit beveiliging.
Bijvullen kost zo'n E100,- , als er verder niets kapot is (condensor, pomp,lekkage).

gr.
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev