Advertenties


vraag over luchtfilter

Gestart door Edwin Postma, 20 maart 2012, 16:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin Postma

Goedemiddag,

ik heb op de planning staan om een openluchtfilter te laten plaatsen.
Ik wou graag weten hoe jullie dit gedaan hebben?
Als ik kijk naar de auto van Koen. Heeft hij hem aan de achterkant gemonteerd met een klein filtertje ernaast. (geen idee hoe zo ding heet, geen kaas van gegeten)
Kijk ik naar die van Nick, die heeft dat filtertje niet.
De oude coupé van joey heeft hem op de orginele behizing van het lucht filter geplaatst.
Hij heeft dan een ovaal filter maar dat vind ik persoonlijk geen kijk.
Nu wou ik hem het liefst aan de orginele behuizing nodig maar zo'n overgangst stuk is lastig te vinden of lastig te maken.
Nu lijkt mij de makkelijkste manier om hem aan de achterkant vast te maken zoals Koen en Nick hebben.
Maar welke Diameter moet ik dan hebben?
En ben ik dat kleine filtertje nodig?
Ik hoor het graag van jullie.

Koen:

Nick:

Joey:
Truckertje

Christian de Vriend

Mijn mening is:

De beste methode zou zijn als je die ziet bij nick,echter zou ik de carterontluchting (kleinde filtertje) niet aansluiten op de inlaat
en het filter niet naast het motorblok plaatsen,maar naar je koplamp,of erachter,een een bmc filter,dan zit het filter opgesloten
waardoor de warme lucht niet in het filter komt.

zoiets wat erwin (shiftgear) heeft.

Die buis van K7N heeft waarschijnlijk een aansluiting voor de carter ontluchten,daarom raadt ik aan om een rvs buis te nemen
en die te monteren,en zoals Koen een filtertje op je carter ontluchting,met een buis naar je koplamp.

En dan nog een kleine tip,wat ik ook zelf heb ondervonden,geen geribbelde slang nemen,de ribbels doen geen wonderen
voor de doorstroom,dus liefst rechte buis en slang gebruiken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Ik wil hem opmaat laten maken bij PM-performance dus dan komt er een mooie gepolijste buis naar voren ten hoogte van de koplamp/mistlicht ;)
Waar zal ik die carterontluchting dan op moeten aan sluiten?
Truckertje

Edwin Postma

Ik kom net op google het volgende tegen.

dat overgangsstuk van ovaal naar rond. (aan het begin onder de stabilisator stang)
Waar kan ik dat vinden?
Dan is mijn probleem ook opgelost ;)
Truckertje

Christian de Vriend

Die blauwe "adapter" is het gene wat ik bedoelde op facebook,het is niet meer dan een stuk rubberen slang die ovaal is geknepen,en er met een slangklem
op gezet.

Als je het dan toch netjes laat maken,zou ik er toch echt voor kiezen om dag luchtfilterhuis te laten weg halen,en dan te maken zoals je dat hierboven ziet
maar dan zonder al die verschillende buis en slang,en flexibele slang,want ik zie op deze foto dat het filter met een plaat is gescheiden van de motor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Dus jij zegd dat ik hem het beste zoals nick kan aansluiten? ;)
Truckertje

Christian de Vriend

Yess,maar met een aanpassing

Op het slangetje wat dan los komt een filter monteren,zoals Koen dat gedaan heeft,en dan een buis monteren naar je koplamp zoals je
dat ziet op de laatste foto,liefst nog met een afscheiding zoals je die ook ziet in de laatste afbeelfding.

Doe je dit,dan heb je een goed (afgescheiden) luchtfilter systeem,want een beetje winst is toch ook mooi meegenomen,ipv verlies door warme lucht.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

#7
Kan het kloppen dat ik een buisje van 80MM nodig ben voor een slang op het gaskleppenhuis? :huh:
Het gaat om een 1.6 16V ;)
Truckertje

Christian de Vriend

Dus van je gasklephuis op een buis? met de slang er tussen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

ja, 1 bochtje want anders kan hij hem niet monteren. ;)
Truckertje

Christian de Vriend

dat kan hoor,dat die 80mm is
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Mooi man. kan ik wat bestellen ;)
Truckertje

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Truckertje

Christian de Vriend

hahaha yup,heb jo wel eens zien shoppen voor zn 21 turbo,van die bedragen
wordt je sirieus niet vrolijk,maar het is degelijk spul,maar niet echt nodig voor
een luchtfilter denk ik,autostyle heeft goedkoper,en is goed voor luchtfilter systemen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev