Advertenties


Megane 2.0ide draait 2000 toeren stationair

Gestart door Gaan met die megane, 18 maart 2012, 20:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gaan met die megane

Mijne heren ik heb een megane coupe uit 2000 met een 2.0 ide motor.
Deze draait rijd prima start altijd goed allen het stationair toerental blijft hangen op 2000 toeren
Als je in zijn neutraal een keer flink gas geeft zakt hij wel wat terug maar niet zo als het hoort
Hebben juli enig idee wat het zal kunnen zijn alvast bedankt Alexftp://

zoef100

#1
Das heel simpel op te lossen (heb hetzelfde gehad)  , je gasklephuis is vies .
Bleef ook met bv aanrijden op een stoplicht op 2000 toeren hangen als je iestjes gas gaf bij stilstand dan zakte de toeren weer .

Koop een busje intake cleaner van het merk Forte of Wynns .

Haal de dikke buis los van je inlaat (let op er zit nog een dunnere rubber slang op de zijkant van deze buis die ook op het blok zit geschoven)

Spuit met het busje met enige krachtige pufjes deze geheel in en laat dit inwerken .  start je motor en trap het gas licht in en uit .
Blijft deze nog hangen de handeling opnieuw herhalen maar dan met een iets hogere toeren lopende motor .

Rij ff een blokkie om , bij mij was het direct goed 750 toeren ipv 2000 blijven hangen.

je kunt ook het stappenmotortje inspuiten met dat spul er staat op dit forum een how to hierover. (zeer simpel klusje)

PS dop je EGR klep af ivm vervuiling blok . Staat genoeg hierover geschreven .

Gaan met die megane

Hee zoof100

Sorry voor de laate reaktie was weg voor me werk.

Maar goed ik heb gedaan wat je heb uitgelegd en idd loopt weer als een zonnetje stappemotor was ook vies gelijk maar schoon gemaakt super bedankt gr alex  _o_

zoef100

Nu nog je EGR afgedoppen EGR stekker kan er erna gewoon weer op , klusje van niks     20 minuutjes werk incluxief  afdopplaatje maken.
De 2 bouten losdraaien van de EGR klep die tegen het blok aan zitten. (Ring sleutel 13)   Let op het bestaande plaatje valt er snel tussenuit deze is 0.2 mm dik . Vervang dit plaatje voor een stalen plaatje 1 of 1.5 mm (had zelf nog plaat 1.5 mm liggen ) en neem de maten  van het bestaande plaatje over.
Uitzagen , netjes haaks vijlen en bramen eraf vijlen. Gaten voor de 2 bouten erin boren , en afbramen. Uiteraard GEEN middengat maken. Plaats deze er tussen schroef de 2 bouten erweer op en klaar.  En weg dat gezeik met uitlaatgassen terug in je blok via deze klep.

Flock

Of je haalt een origineel afblindsetje bij Renault voor 7,50  o-)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Leon

#5
Citaat van: zoef100 op 27 maart 2012, 20:38:46
Nu nog je EGR afgedoppen EGR stekker kan er erna gewoon weer op , klusje van niks     20 minuutjes werk incluxief  afdopplaatje maken.
De 2 bouten losdraaien van de EGR klep die tegen het blok aan zitten. (Ring sleutel 13)   Let op het bestaande plaatje valt er snel tussenuit deze is 0.2 mm dik . Vervang dit plaatje voor een stalen plaatje 1 of 1.5 mm (had zelf nog plaat 1.5 mm liggen ) en neem de maten  van het bestaande plaatje over.
Uitzagen , netjes haaks vijlen en bramen eraf vijlen. Gaten voor de 2 bouten erin boren , en afbramen. Uiteraard GEEN middengat maken. Plaats deze er tussen schroef de 2 bouten erweer op en klaar.  En weg dat gezeik met uitlaatgassen terug in je blok via deze klep.

Sorry dat ik ff inhaak. Maar heb zelf ook een IDE en tot nutoe geen problemen gelukkig! Zoals ik uit meerdere verhalen van jou verneem heb je er nogal wat verstand van zoef100.. Zit de EGR klep net achter de klepdeksel NR5? of dieper want dan maak ik het uit voorzorg vast dicht (als dat al niet het geval is want de auto heeft al 155dkm gereden) ;)




zoef100

#6
yep nummer 5 ,  2 bouten ringsleutel 13 . FF je hand eronder houden dan valt het flinterdunne tussen plaatje er tussen uit dat is je mal. Let op staal nemen geen aluminium daar brand een gat in op den duur. Ben geen automonteur of zoiets maar sleutel veel aan motoren. De auto is van m`n echtgenote en als er wat mee is zoals je bij de IDE kunt verwachten dan probeer ik het op te lossen . En plaats ik het zoveel mogelijk op het forum voor anderen .  Maar als ik er echt verstand van auto`s had , zou ik nooit een IDE gekocht hebben  ;). Je haalt veel informatie van dit forum en andere forums  waar echte slimmerikken zitten. Succes !

Francois

Waarom moet de egr afgedopt worden dan eigenlijk?

zoef100

#8
beste francois,

Die EGR hebben de heren bedacht om het milieu te sparen door de uitlaatgassen opnieuw je motor in te sturen zodat deze nog een keer verbrand worden. Maar helaas de IDE motoren raken zo inwendig vervuild dat de hele boel daar binnen vastloopt binnen de 100.000 km . Vandaar de afdopping ervan om de ergste vervuiling aan te pakken. 


Alphons

Hallo Megane vrienden. Ik heb een vraagje, naast de EGR zit nog een sensor. Hoe heet deze en waarvoor dienst deze? Alvast bedankt voor jullie reactie. M. Vr. Grt. Alphons van Heesch.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev