Advertenties


Altijd zelf al op bijv. Zandvoort, Assen of Zolder willen rijden?

Gestart door Benjamin Renon, 9 maart 2012, 21:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Benjamin Renon

Voor iedereen die altijd als eens heeft willen rijden op een circuit. Het is mogelijk via www.vrijrijden.nl Misschien kom ik wel eens iemand tegen die dit ook wil ervaren.

Vrij Rijden in het kort
Met je eigen auto volgas over het circuit, wie droomt daar nu niet van?
Vrij Rijden maakt dat mogelijk, voor toeristen, amateurs en wannabe professionals. Leeftijd, geslacht of ervaring speelt ook geen rol. Gezond boerenverstand is wel van waarde, want rijden op een circuit is niet zonder enig risico! Deelname kost € 25,- per 20 minuten. Je kan op je eigen niveau en zonder racelicentie meerijden. Het dragen van helm is verplicht en 1 passagier (18 jaar of ouder) is toegestaan. Meer weten? Details lees je elders op deze website of ontvang je thuis via de nieuwsbrief (rechts kunt u zich aanmelden)

Respect voor elkaar
Vrij Rijden wordt georganiseerd door Rensportschool Zandvoort (RSZ), de oudste raceschool van Nederland. Met al die ervaring heeft de RSZ het Vrij Rijden goed onder controle. Meer dan 85% van onze rijders komt met regelmaat terug. Dat lukt alleen als er voldoende wederzijds respect is en er geen schades of vervelende incidenten zijn. Vrij Rijden is grotendeels het domein van pure hobbyisten, met passie en plezier voor het low budget circuitrijden.

Boek een instructeur
Je kunt bij Vrij Rijden ook een instructeur van Rensportschool Zandvoort boeken. Voor € 10,- per sessie stapt hij of zij in de pitstraat bij je in en leert je de fijne kneepjes van het rijden op een circuit: ideale lijn techniek, hoe rust en balans in de auto te bewaren en waar je het beste kunt inhalen. Hierdoor ga je direct beter, sneller en veiliger rijden!

Veiligheid
Rijden op een circuit is nooit zonder risico, daarom is een helm verplicht!
De baanposten zijn bezet door marshalls. Vlagsignalen worden getoond en brandblussers staan paraat. Een rescueteam biedt hulp als een auto vaststaat of schade heeft opgelopen. En uiteraard is er medische ondersteuning van een circuitarts. Want we laten niets aan het toeval over...

Huisregels
In het hoofdmenu tref je de pagina met Vrij Rijden reglement. Ben je nieuw? Lees dan alle ins- en outs op deze pagina goed door! Wat mag wel, wat mag niet. Waar koop ik de kaartjes of leer ik de betekenis van alle vlagsignalen? Hoe snel mag ik in de pitsstraat? Wat moet ik doen als de auto stuk gaat? Het staat er allemaal beschreven.

Kalender:
Zondag 08 april   10:00 - 18:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Woensdag 25 april   13:00 - 18:00   Circuit Zolder   € 25
Woensdag 16 mei   13:00 - 17:00   TT Circuit Assen   € 30
Zondag 27 mei   12:00 - 18:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Woensdag 13 juni   13:00 - 18:00   Circuit Zolder   € 25
Vrijdag 22 juni   09:00 - 17:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Dinsdag 28 augustus   13:00 - 17:00   TT Circuit Assen   € 30
Woensdag 05 september   09:00 - 17:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Woensdag 19 september   13:00 - 18:00   Circuit Zolder   € 25
Vrijdag 12 oktober   09:00 - 17:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Woensdag 31 oktober   13:00 - 17:00   TT Circuit Assen   € 30
Zaterdag 10 november   09:00 - 13:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Woensdag 28 november   13:00 - 18:00   Circuit Zolder   € 25
Zaterdag 15 december   09:00 - 13:00   Circuit Park Zandvoort   € 25
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Jaaaah echt iets voor mij,vol gas over het circuit,oh shit dik 1200 kilo met een 1,4-tje ik haak af.... :D :D  Maarre dit kan je ook doen op het mooiste circuit van de benelux Spa-Francochamps!!! Zal ff kijken of ik het foldertje nog heb anders ff googlen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Klopt maar dat is een stuk duurder... € 235,- voor 4 runs... Dit is toch wel wat betaalbaarder... ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Nee er is een goedkopere optie,die 235 is een soort van cursus meen ik... Vrij rijden kon volgens mij al voor 99 euri,en dan rij je wel op een F1 circuit he. Ok is wel duurder,en op Zandvoort zou ik misschien nog een rondje of wat kunnen rijden,maar bij Spa omhoog zou ik het beste me alarmlichten aan kunnen zetten vanwege de lage snelheid....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Ik ken alleen de circuit-doop en de public driving days daar. De circuit doop is twee rondje naast een coureur en daarna twee ronden achter de safety car. Voor het publiek is het 4 sessies inplannen en gaan met de wagens.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dante

Leuk idee, maar dezelfde gedachte als Michiel... Tevens ook de reden dat ik me niet opgeef voor de Nürburgring: Niet met de gezinsauto ;)

Daarnaast heb ik al eens met een 911 wat rondjes mogen doen op Zandvoort...!-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Albert001

Het circuit van Zandvoort kan ik dromen ging daar vroeger elke zondag ochtend heen.
Lekker race je zelf laten gaan heerlijk is dat maar idd je moet wel je gezonde verstand gebruiken.
Heb ze genoeg de grindbak in zien gaan of tegen een muur is zonde van je auto.

Voor mensen die van snelheid houden en wel wat stuurkunsten kunnen vertonen is dit zeker de moeite waard.
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ja hier zit ik op te wachten! Kan ik eindelijk mijn schroefset uitesten!
Ik denk dat ik wel een instructeur meeneem.  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Benjamin Renon

Komende woensdag is het weer op naar circuit Zolder. Vandaag al olie en oliefilter vervangen en een paar snelle checks gedaan. Hopelijk werkt het weer ook nog mee en hebben we een droge dag en baan. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Benjamin Renon

De DC5 van Show-off is morgen als het goed is ook te bewonderen. Dan hopelijk ook even met Reinier bijpraten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Mwa aangezien er een uitlaatje binnenkort onder mijn auto word geplaatst, haak ik af!
Volgende keer hoop ik wel mee te doen.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Edwin Postma

Truckertje

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Benjamin Renon

Voorheen hadden we clubspecials om op het circuit te rijden. Bij genoeg interesse wil ik best wel eens informeren, naar prijzen...

CiteerEXCLUSIEVE CLUB SESSIES

Ja, je leest het goed: geheel exclusief de baan op: het is mogelijk! Wie lid is van een (auto)club kan op bepaalde Vrij Rijden circuitdagen voor zijn of haar clubleden exclusieve rijtijd inkopen. Het programma kan dan uitgebreid worden met een theorieles, ideale lijn training met instructie, een drankje of zelfs een compleet verzorgde lunch. Heb je interesse en wil je weten wat het kost: stuur dan een E-mail naar info@vrijrijden.nl
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

was gezellig toen der tijd,ik heb er wel oren naar,rond welke periode valt dit?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev