Advertenties


Startonderbreking probleem of meer aan de hand??

Gestart door MisterMike, 7 maart 2012, 20:44:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MisterMike

Goedenavond mensen.

Ik zit met een heel raar probleem.

Door de winter heb ik mijn megane 2 a 3 maandjes niet gebruikt , nu wilde ik vd week gaan kijken of de auto nog loopt blijkt de accu leeg beetje logisch natuurlijk.

Centrale vergrendeling werkt niet doordat de accu plat ligt, accu eruit gehaald totaal opgeladen terug ingebouwd.

MAAR GEEN SUCCES!! , CV werkt nog niet , mischien is het batterijtje niet helemaal 100% vd afstandsbediening , nieuwe batterijen erin voor de zekerheid niets.

Als ik de auto start start hij goed door de accu opgeladen accu maar hij slaat niet aan ( startonderbreker ).

Normaal zie je een lampje vd startonderbreker op je dashboard maar die zie ik nu niet , vind dat wel een beetje vaag , ook krijg ik me electrische ramen niet open.

voor bij de koelvloeistof reservoir zit een knop daar heb ik nadat hij nog niet starte een paar keer op gedrukt om te kijken of dat hielp ook niet dus.

Wat zou het nu nog kunnen zijn wat kan ik doen dat hij toch gaat starten ? heeft iemand dit wel eens mee gemaakt ? , ik wordt er een beetje gek van en weet niet goed waar nu te zoeken.

Ik wilde kijken of hij wel of niet vonkt , maar mischien sluit de startonderbreker dit ook wel af dus ik dacht ik ga het beter even vragen.

Gr MisterMike

Nicole

Weet je zeker dat de accu nog wel goed is? Gezien de ramen het ook niet doen?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MisterMike

Op het oog vd accu zie je dat hij groen is.

Verder start de auto gewoon ik heb het 3 min lang geprobeerd alleen slaat hij niet aan, me verlichting gaat ook gewoon aan , dus dan lijkt het mij dat de accu het wel moet doen ?? ik kan het natuurlijk mis hebben dat hoop ik maar zou een goedkope oplossing zijn nieuwe accu..

Nicole

Dan zal het niet aan de accu liggen inderdaad..

Voor de zekerheid alle zekeringen even bekijken?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MisterMike

Ja de zekeringen wil ik zeker gaan nakijken , helaas werd het te donker vandaag , weet iemand trouwens wat de zekeringen zijn die naast de accu zitten ?

En waar dient die knop nou voor bij het koelvloeistof reservoir ?

Gr Mike

Nicole

Naast de accu zitten hoofdzekeringen voor zover ik weet.

Die knop schakeld de brandstoftoevoer naar de brandstofpomp uit.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MisterMike

Ok dus daar zal ik moeten kijken bij die zekeringen.

Weet je zeker dat hij uitschakeld ? in heb nu me boekje van de auto erbij gehaald zie daar staan.

als je een aanrijding hebt gehad en je drukt op de knop gaat de brandstof vergrendeling eraf....?

Nicole

Maar voor je de vergrendeling eraf kan halen, moet hij er eerst op zitten. :)
Als je bijv een aanrijding krijgt gaat het knopje omhoog als het goed is.

Verder toch nog even kijken of hij vonkt.

En bekijk/test je krukaspositiesensor even.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MisterMike

#8
Wordt het vonken niet geblokeerd doorde startonerbreking ? want denk dat daar iets mee is of de computer ??

- ramen kunnen niet open
- cv gaat niet met de afstandsbediening open
- startblokering gaat er niet af..



- Sleutel zend wel IR uit gecontroleerd met digitale camera..

MisterMike

Update

Massa verdeelblok naast de accu waren 3 zekeringen geoxideerd , heb gelijk maar op de sloop een nieuw verdeelblok gehaald met zekeringen

Ook voor de zekerheid een nieuwe accu gekocht alles erin gezet

Alleen gaat de startonderbreker er nog niet af

Zekeringen zijn goed ramen gaan ook weer open

Iemand een idee?? Afstandsbediening zend wel uit gecontroleerd met een camera

Gr Mike

RobScénic

Het kan zijn dat de instelling van de plip versprongen is van BAK1 naar BAK2 of andersom. Dan zul je hem even naar de dealer moeten brengen, om de juiste instelling weer terug te zetten. Dit probleem komt schijnbaar wel vaker voor met extreme kou.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Albert001

Citaat van: RobScénic op 11 maart 2012, 10:41:00
Het kan zijn dat de instelling van de plip versprongen is van BAK1 naar BAK2 of andersom. Dan zul je hem even naar de dealer moeten brengen, om de juiste instelling weer terug te zetten. Dit probleem komt schijnbaar wel vaker voor met extreme kou.
Klopt dit had een kennis van mij ook met zijn senic is naar de dealer geweest en idd hij stond op bak 2 hierdoor bleef de onderbreker vast zitten alles gereset en terug naar bak 1 en hij rijd weer vrolijk rond
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

MisterMike

Maandag middag maar even naar de dealer , zal wel de noodcode moeten hebben anders kan ik er niet naar toe rijden.
Vandaag ga ik toch nog even testen of ik de sleutel opnieuw kan inleren kijken of dat gaat werken.

Albert001

Zo ver ik weet is er geen nood code je zal de auto er heen moeten slepen heb ik toen ook gedaan voor die geene op een ambulance er heen gebracht comp is er aan gehangen gereset en hij reed de garage weer uit
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

MisterMike

noodcode moet toch wel werken om de startonderbreker uit te krijgen ?

anders wordt het zeker een probleem slepen zal niet gaan en takelen ook niet lig 2 cm vd grond..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev