Advertenties


verschil slijtage achterbanden

Gestart door homan111, 6 maart 2012, 16:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Ik heb gehoord dat het meer slijten van de achterbanden t.o.v. voor een typische Megane II kwaal is. Let wel: dan heb ik het over gelijkmatige slijtage.
Vreemd genoeg heb ik daar bij beide auto's geen last van; daar gaat het vrijwel gelijk op (terwijl je bij een voorwielaandrijver zou verwachten dat de voorbanden harder gaan)

Roadkill (Michiel)

Buitenkant slijt ongeveer net zo hard als voor,binnenkant zeker 1,5 keer sneller,maar wel gelijkmatig dus alle 2 de wielen net zoveel...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

homan111

Zit me net te bedenken dat ik vorig jaar links achter een gebroken veer heb gehad. Deze is toen vervangen. Recht niet natuurlijk. Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben!

homan111

Het trillen van de auto is trouwens heel raar.....dit is pas rond de 110 en hogere snelheid dat hij gaat trillen....banden zijn opnieuw gebalanceerd.....zou dit dat toch nog aan een verkeerde afstelling kunnen zijn van de achteras.....

Tedo

Is dat trillen wel afkomstig van de achteras/wielen dan?

homan111

ik voel het trillen niet in het stuur maar meer in het interieur.....

homan111

Ik zal eens kijken of ik het meetrapport van de uitlijning kan inscannen en hier toevoegen....misschien dat iemand hier iets uit kan halen mbt de achteras.....

Roadkill (Michiel)

Citaat van: homan111 op  8 maart 2012, 11:50:33
Zit me net te bedenken dat ik vorig jaar links achter een gebroken veer heb gehad. Deze is toen vervangen. Recht niet natuurlijk. Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben!

Ik zou veren altiijd per as vervangen,niet per wiel.. misschien eens meten of de wagen hoogte nu wel geliijk is? Zou misschien ook kunnen zijn dat je schokbreker ook verrot is na het breken van de veer,en dan gaat je achterwiel klapperren,wat weer kan overkomen als een trilling.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Even je plaatje uploaden bij ImageShack
Dan de "direct link" van je plaatje tussen deze haakjes ][ zetten:

[img][/img]
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

homan111


Roadkill (Michiel)

Zie wel aardig verschil tussen la en RA qua sporing,misschien dat je achterwiellager speling heeft?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

homan111

die zitte toch vast in de remschijven achter? Deze zijn ongeveer een jaar geleden vervangen...de remschijven dan...

matthew

In de remschijven kan zoiets niet zitten.

Verschil in sporing valt nog wel mee.

homan111

gisteren mijn banden achter opnieuw laten balanceren. Rechtsachter zat behoorlijke onbalans in. Het trillen is nu weer nagenoeg weg. Blijf dan alleen vreemd dat ze verschillende slijtage vertonen.

Roadkill (Michiel)

Heb je misschien veel rotondes in de buurt? die zijn namelijk altijd links om en dan krijgt je rechterband veel meer te verduren dan de linker.... :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev