Advertenties


verschil slijtage achterbanden

Gestart door homan111, 6 maart 2012, 16:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

homan111

Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb 2 weken geleden een lekke linker voorband gehad.
Nu trok de auto daarna, ook na montage zomerbanden erg naar links. Ik heb de auto laten uitlijen en toe kreeg ik de
mededeling dat mijn achterbanden verschillend afgesleten zijn. links nog 8mm en recht 6.5mm. Is hier een verklaring voor. Tevens trilt de auto altijd wel een beetje ook na het opnieuw balanceren van alle velgen.

Alvast bedankt

Edwin

Xanquezer (Frank)

ff uitlaten lijnen.
en evt. uitbalanceren.

Kan zijn dat de banden scheef zijn gaan trekken na de lange tijd dat ze liggen.

Voorbeeldje:  (voor heen zelfde probleem)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

homan111

Het probleem is dat de auto net is uitgelijnd en dat het verschil er dus al voor uitlijnen en balanceren in zit. Zou er misschien een probleem in de achteras kunnen zitten. De auto begint meer te trillen als ik een bocht op bv de snelweg naar rechts maak.

Xanquezer (Frank)

heb je de banden al omgedraait?  (links>rechts  rechts>links)   voor>achter achter>voor
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

homan111

Auto is nu reeds goed uitgelijnd..maar hoe kan het dat de achterbanden zo verschillend afslijten?

Xanquezer (Frank)

door dat de auto scheef op de wielen staat.

ff overdreven gezegt:

LV |      |  RV


LA |       \  RA

voorbeelje ^^


heb je ook al centreer ringen geprobeerd?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

homan111

Nee heb ik nog niet gepribeert..dat verklaard het trillen misschien ook wel....hoe werkt zoiets...?

Xanquezer (Frank)

centreer ring stop je tussen de remschrijf en je velg.

deze worden standaard meegeleverd als je alliminum / lichtmetalen velgen hebt,  zijn voor mijn ogen niet meer als 4 plastic ringen :P

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Benjamin Renon

Niet toevallig een velg die niet meer recht is door bijv stoeprand raken.
Achteras krom zou kunnen maar verwacht ik niet. Ergens komt er meer druk op te staan waardoor die niet gelijkmatig slijt.
Wat ik verwacht is dat je "toe in" of "toe out" niet goed is.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met MCC Sport in Veghel. Deze hebben zowel mijn Mégane en de Evo goed uitgelijnd en uitgewogen. Deze weten ook direct of de achteras krom zou zijn door middel van een paar simpele gereedschappen. Door hun rally ervaring kunnen ze zowat iedere auto erg goed uitlijnen op een manier die ik bij een dealer nog nooit ben tegen gekomen. Hun vertrouwen ook niet op computers, maar puur ervaring en goed meetwerk.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

homan111

Kan dat wel met een starre achteras.... Het meet rapport van het uitlijnen geeft aan dat de achterwielen niet helemaal in het midden staan zeg maar..van het meetblokje...als jullie begrijpen wat ik bedoel...

Benjamin Renon

Mijn plaatje moet je zien van de bovenkant. Niet van de achterkant.
Als 1 wiel iets te ver naar binnen of buiten staat, van boven af gezien, dan zal deze sneller slijten.

De slijtage van je zit deze aan de buitenkant, binnenkant of midden?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

homan111

Dat hebben ze eigenlijk niet gezegd. Volgensij is de slijtagen over hele band gelijk. Weet wel dat ik de auto altijd wel wat vond trillen....

matthew

Hun zouden aan de uitlijning al moeten kunnen zien of de achteras krom is ja of nee.
Aan de achteras van de megane is niks te stellen.

Maar heb je misschien niet een keer een nieuwe band moeten kopen ivm lekke band/kapot gereden.
Of een band gewisseld per ongelijk met voor of achter.

De wielen van een megane 2 staan er zowiezo wat krom onder standaard ivm comfort,achterbanden van de meg2 slijten daarom net zo snel dan al niet sneller dan de voorbanden.

homan111

Ik heb mijn zomerbanden er weer onder laten zetten omdat ik vorige week een lekke linker voorband had. Waarschijnlijk ben ik ergens overheen gereden en is de sporing van de auto anders geworden. Ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat ik met een lekke band had gereden. Maar nadat ik de zomerbanden er weer onder had trok hij nog steeds naar links. Laten uitlijnen en banden van voor naar achter en van links naar recht. Nu is de uitlijnen wel weer goed. Maara kreeg toen de opmerking van Profile dat 1 achterband nog 6.5 mm profiel heeft en de andere nog 8 mm. Heb geen lekkere band gehad of wat dan ook. Dus er zit qua slijtage erg veel verschil in. Als ik nu een bocht naar rechts maak (als ik wat harder rij) bgeint de auto meer te trillen. Er zit een soort van resonatie in de trilling. echt heel raar. Nu heb ik er 2 jaar geleden andere velgen bij gekocht. Zaten standaard alu velgen onder. 16". Ik heb er nu renault velgen 17" inch onder. Ook van renault zelf. ET waarde enz. van deze velgen is het zelfde als die er onder zaten, dus hier kan het niet aan liggen.

Roadkill (Michiel)

Hmm ik haak hier ff in,mijn achterbanden slijten dus wel harder dan voor,en dan voornamelijk aan de binnenkant,mijn achterwielen hebben dan dus ook de "toe in" stand zoals Benjamin aangeeft. Maar ik zie dat daar dus niks aan te doen is??? Auto ligt btw wel als een blok op de weg,dus heel erg vind ik het op zich niet enkel heb ik dus wel sneller achterbanden nodig want hoewel ze aan de buitenkant er prima uitzien,kan de binnenkant compleet op zijn... Dit is btw al vanaf het begin zo dat ik de auto kocht,dus ook met de standaard wielen er op.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev