Advertenties


Klets maar raak DEEL 177

Gestart door Dennis Postma, 6 maart 2012, 08:57:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albert001

FF lekker wezen touren met de coupe
Rij je lekker ontspannen met 150 op de klok over de A76 komt er in eene een gek aan met zijn astra 2.0 16v gsi  :?
en blijft de hele tijd achter me hangen als een vlieg op een hoop paardenstront  8)7

Dus ik bij een de eerste de beste afslag eraf en zet de auto aan de kant aangezien hij achter me aan kwam loopt hij op me af met de vraag of ik tegen hem wil race  :? :? :? ken die hele gozer niet.

Maarja ik ben niet zo een spel breker dus zeg is goed en vraag aan hem wat zetten we erop 100 euro??
Ja is goed zegt hij ok prima dan maar race.

Bij de 210 op de klok zag ik hem bijna niet meer in me spiegels  :huh: en dan rij ik maar met een 1.6 8v  :huh: wel iets gekieteld maar maakt niet uit.

Ik van het gas af en denk nou laat maar komen is hij gewoon ervan afgegaan en met zijn staart tussen de benen naar huis gereden ofzo.

En het ergste is krijg nog 100 euries van hem  l- l-
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

Tedo

Dat was dan een 2.0 8V GSI met 115 pk, denk ik. De 2.0 16V zou er 150 (of wat er nog van over is) moeten hebben. Maar ik heb geen idee hoever je 1.6 gekieteld is hoor! Of die gast kon niet rijden...

Rogier

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 11 maart 2012, 17:06:05
ROZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Ik ben denk de enige die zo gek is om met roze wielen te rijden :D

Rogier

Citaat van: Remy P op  7 maart 2012, 19:45:29
@ Rogier: zou je me op de hoogte kunnen houden daarvan? Wat de prijs is?

De prijs van het repareren van de 4 velgen incl polijsten is 230,- ex btw. ze rekenen ook 10 euro per band om te verwijderen en opnieuw te balanseren, bij mij hoeft dat niet aangezien me broertje dat op zijn werk kan doen. Ik vindt dit niet veel geld, en ga dit als alles mee zit in april laten doen.

Roadkill (Michiel)

Hmm ff een vraagje ivm eigenlijk nog niet laag genoeg staan van mijn Meg,iemand had het laatst over het persen van de veren. nu ben ik even benieuwd of iemand weet hoe ze dat doen,drukken ze gewoon de veren eens goed ik elkaar en is dat het of stoken ze ze dan ook warm??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Remy P

Citaat van: Rogier op 12 maart 2012, 09:52:09
De prijs van het repareren van de 4 velgen incl polijsten is 230,- ex btw. ze rekenen ook 10 euro per band om te verwijderen en opnieuw te balanseren, bij mij hoeft dat niet aangezien me broertje dat op zijn werk kan doen. Ik vindt dit niet veel geld, en ga dit als alles mee zit in april laten doen.

Dat is inderdaad geen gekke prijs ;) is het overwegen waard. Thanks Rogier !-!

Roadkill (Michiel)

@Tedo,hoe is het met je sedan gegaan vandaag?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Bedankt voor je vraag! In het draadje "start slecht" had ik al wat gepost. Het was toch de nokkenaspositiesensor. Die is vervangen, samen met nog een of andere poelie waar ik de naam steeds van vergeet. Software is opnieuw geprogrammeerd, gasklephuis gereinigd en de schijven en blokken die ik had liggen hebben ze gelijk ook gemonteerd (aardig  Y). Al met al wel een paar honderd euro, maar niet zo schrikbarend als de Renault ons voorspiegelde.

Als je het zo bekijkt ergens best schandalig: op een rekening van ruim 600 euro als advies zetten dat ook de nokkenasversteller (minimaal € 800,-) en de achterschijven + blokken (+/- € 300,-?) vervangen moeten worden, omdat de auto een keer niet direct start. En zonder die vervolgens uit te lezen. Je hikt dan toch tegen dat hoge bedrag aan, en blijft maar gewoon doorrijden omdat het in eerste instantie meevalt. Tot je dus stil komt te staan. En je wil niet weten hoe dat ding de laatste drie keer (uiteindelijk) te starten was. Wie weet wat er allemaal nog meer stuk had kunnen gaan (valt nu gelukkig wel mee)... Hadden ze gelijk uitgelezen bij Renault en eerlijk gezegd wat het was, dan had ik het waarschijnlijk ook daar laten maken. Nu vissen ze achter het net qua inkomsten. Maar goed, ik heb echt het gevoel dat niet-lease rijders helemaal niet interessant meer zijn voor de meeste Renault garages. (en ja, ik heb zelf ook leasewagens gereden, dus ik weet echt wel hoe dat gaat).

Maar goed: hij mag dus blijven!

Dante

@Michiel: Ik heb je kap hier liggen. Ik zal van de week, als m'n internet weer aangesloten is (onterecht afgesloten nb. >:( l-), je wat foto's sturen.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

@Tedo lekker dat het dus best mee viel,en ja als niet lease rijder ben je bij (niet alleen renault btw) dealer helemaal niet zo intressant,daarom is het eigenlijk wel raar dat ze nu met de Motrio onderhoudsdinges komen... maar begrijp er nu dus ook uit dat deze garage je nieuwe adres is voor onderhoud?

@ dante,helemaal top,hoop nu eigelijk wel dat ie past,bedacht me vandaag dat ik wel gas heb..... (anders maak ik het wel pas :D)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

@ Michiel: nee, daar kom ik ook alweer een jaar of zes (met mijn Clio destijds al). Het is de garage waar Dante jouw afdekkap gescoord heeft!  :q
Renault probeer ik iedere keer weer een kans te geven, maar telkens is er wel weer wat. Al is het zeker niet altijd kommer en kwel hoor; ik beleef er ook goede dingen.

Roadkill (Michiel)

Ok ik sla de dealert gewoon over,ga naar mijn huidige garage die veeeeeeeeeel beter bevalt.

Btw niemand die me meer kan vertellen over het persen van veren?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roy (Coup a One)

Citaat van: Rogier op 12 maart 2012, 09:52:09
De prijs van het repareren van de 4 velgen incl polijsten is 230,- ex btw. ze rekenen ook 10 euro per band om te verwijderen en opnieuw te balanseren, bij mij hoeft dat niet aangezien me broertje dat op zijn werk kan doen. Ik vindt dit niet veel geld, en ga dit als alles mee zit in april laten doen.

Vindt het een nette prijs en als de kwaliteit er ook naar is kun je daar niets van zeggen, al mag je ze wel laten weten dat ernog een setje na komt!!! _o_

matthew

@Roadkill
Ze worden niet warm gestookt.
Maar doe maar even een mailtje naar rs50jochem@Hotmail.com
Zeg maar van mij,hij heeft dit al eens gedaan/laten doen bij een schroefset voor een megane 2.

Dante

Citaat van: matthew op 11 maart 2012, 10:01:12
@Motorafdekkappen
Die van 1.4 en 1.8 en 2.0 van de megane 1 serie passen gewoon allemaal op de zelfde motor,zit ook allemaal op dezelfde manier bevestigd.
Dit klopt niet helemaal. De 1.4 & 1.6 passen wel. De 2.0 past niet, ondanks dat-ie er bijna hetzelfde uitziet. Ik kreeg namelijk een 2.0 kap mee voor mezelf (maar misschien kwam die niet van een Megane af :D)... Het onderschrift onder de productnummers aan de binnenkant van de kap bevestigen dit:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev