Advertenties


Meg II 1.6 16v (2003) Schokt/schommelt

Gestart door Danillio, 5 maart 2012, 21:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Danillio

MC'ers,

Mijn Megane is sinds kort ietwat aan het schokken/schommelen tijdens het rijden, voornamelijk onder de 2000 toeren in welke versnelling dan ook.

Herkent iemand dit probleem misschien? En weet een oplossing?

Dank!  :afro:

matthew

Motorsteun stuk.
En dan de onderste waarschijnlijk.
Ik zou deze in ieder geval even controleren.

Danillio

Ik ben drie weken terug net voor APK geweest, daar kwam ook een steekproef bij dus dubbelcheck. Checken ze zoiets als een motorsteun niet bij de APK?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Als het goed is wel hoor Dante,maar APK is moment opname,en het kan best zijn dat ie daarna stuk is gegaan.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nielsjoh

Mijn Megane schokt ook een klein beetje als ik hem koud start en (direct weg rijdt). Dit is in de 2e versnelling als je optrekt, zijn ook maar een paar seconden, af en toe doet ie dat ook niet, vaag!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Danillio

Kan het ook liggen aan het uitlijnen van de wielen? Mijn stuur staat nl ietwat naar rechts als ie rechtdoor gaat.

matthew

Nee,dat lijkt me niet.

En motorsteunen worden idd gecontroleerd bij de apk,maar is idd een moment opname.

Danillio

Ik heb vandaag even aandachtig naar mijn auto geluisterd hehe. Volgens mij komt het trillen/lichtelijk schudden vanuit het stuur? Tijdens de APK is me nl. ook verteld dat er speling in mijn stuurhuis is, en deze volgend ws vervangen zal moeten worden. Kan het hiermee te maken hebben misschien?

Ook dacht ik zelf aan de bougies? Ik heb hier nu al zon 15k mee gereden en het waren niet al te dure bougies, 4x bosch voor ca. 20 euro in totaal.

En ik dacht aan het uitlijnen wat ik al aangaf, maar dat is dus niet logisch?

Danillio



Roadkill (Michiel)

Ik zou gewoon ff een beurtje laten uitvoeren bij de dealer,zo te horen is die daar niet in onderhoud,enne zo te horen kan je dat dus beter wel gaan doen... Want hij hoort om de 30.000km een beurt te krijgen,en als je nu al twijfelt aan je bougies bij 15000....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev