Advertenties


Raampje achter aan bestuurderskant doen het niet meer

Gestart door Jeremy, 26 februari 2012, 13:46:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Het achterraampje van me cc doet het dus niet meer.
Ik heb vandaag al de bekleding verwijderd en de föhn erop gezet, maar heeft niet gewerkt.
De motor slaat niet aan heb ik al gemerkt en zie lichte corrosie op de motor.
Ik merkte ook op dat de andere ramen niet volledig omlaag gaan (wel bijna helemaal). Pas als ik nog een keer op de knop druk gaan ze naar de laagste stand, Zou dit liggen aan het defecte raam?
Ik wilde de motor gaan vervangen door de motor van het voorraam mechanisme wat ik nog heb liggen, maar zou niet weten hoe ik die moet verwisselen.
Dus iemand tips of suggesties?
En als ik toch naar de dealer moet.. hoeveel gaat me dat kosten?

E.tenBrinke

ik heb een factuur liggen van mijn megane II voor het vervangen van het rechter voor raam dit is een all-in prijs van € 313.91
het meganiek koste 246.42 exl. btw

m.v.g Erwin
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

michael360

let op bij een cc moet je de raam afstellen na vervangen mechaniek,ivm lekkage etc
best lastig om dit goed te doen

Jeremy

Zal het mechaniek van het achterraam dan niet wat goedkoper zijn aangezien deze veel kleiner is?
Ik hoop eigenlijk dat ik zelf de motor kan vervangen... Scheelt een hoop centen en gedoe, maar de vraag is hoe?

michael360

als ik het morgen niet vergeet kan ik wel kijken wat die kost bij ons.weet wel dat het echt
gewoon een vervelend karweitje is om te doen

Jeremy

Oké alvast bedankt voor de moeite! !-! Is inderdaad lastig... kleine werkruimte en onhandig geplaatste schroeven zag ik al.

djikke

Om raam in orde te zetten moet je dus inderdaad motor samen met hele raammechaniek vervangen.
Kostprijs van geheel ongeveer 230 Euro excl BTW zoals E.tenBrincke al aangaf.

Moeilijkste vond ik het deurpaneel met alle aansluitingen losmaken en terugzetten.
Raammechanisme zelf staat maar vast met 2 (of 3) bouten.
Wel je raam even uitlichten en vastzetten.

Zelf heb ik wel geen coupe, dus met speciale afstellingen mbt lekkage kan ik me dus niet uitspreken.

Ben er ook aan begonnen mits een DIY op dit forum;
link: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11940.0

Mvg

michael360

sorry kan vandaag niet kijken,ben helaas zo ziek als een hond

Jeremy

Ik ben zelf even langs de dealer geweest.. ik moest toch nog voor de RS onderplaat, maar was rond de 260 euro zonder korting.
Ik ga maar op de sloop kijken dus, want vind het weer belachelijk duur.... word onderhand een beetje moe van die ramen...

Tedo

Vind je die onderplaat ook niet belachelijk duur? 8)7

Dante

Bedoelt Jeremy niet dat raammechaniek met die €260,- :huh:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Ja, maar hij ging ook voor die onderplaat
(en die is ook zeker niet goedkoop)

Dante

Da's waar Y
Klopt. Niets van Renault is goedkoop bij de dealer...:neen: €32,- voor een motorkaplogo 8)7
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jeremy

Die onderplaat was (heel erg) verrassend goedkoop, namelijk maar 35 euro... daarentegen was de rubberen lip wel weer belachelijk duur: 96 euro, maar met korting was ik gelukkig maar 98 euro kwijt in totaal :)

Tedo

Hmmmm... prijzen zijn dan niet overal gelijk. Bij mijn garage moest zo'n plaat ruim € 100,- ex. BTW kosten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev