Advertenties

Dakstrippen vervangen.

Gestart door Sipke, 23 februari 2012, 11:33:13

Vorige topic - Volgende topic

Sipke

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de beide dakstrippen kan vervangen of opnieuw vast kan zetten? Is er een trucje voor om ze weer mooi strak te krijgen of is dat bij voorbaat kansloos en zal ik nieuwe moeten kopen?

Heb met de plaatselijke dealer gebeld en die wist mij te verstewllen dat deze strips €86  8)7 per stuk kosten!! Daar schrok ik nogal van.

Alvast beadnkt!  ;)

Roy (Coup a One)

Dakstrip's vervangen; Neem een schroevendraaier en een doekje om beschadigingen te verkomen, met de schroevendraaier licht je het voor/achtereinde v/d strip op en dan is het schuiven naar voren/achteren (naar voren gaat 't wel makelijker) Y Maar pas wel op er zit 'n risico aan want de witte schuifjes kunnen stuk gaan (nieuwprijs €2,50 p.st) en als je slim bent ;) heb je ze bij de sloperij misschien wel gratis _o_

Sipke

Dank Roy, voor je tip. !-!

Kan ik misschien beter ook wachten tot het wat warmer wordt buiten? Kan me zo voorstellen dat de strips dan flexibeler zijn.

Zijn er nog alternatieven voor die strips, imitatie of ander materiaal? (het hele dak glad laten maken is voor mij geen optie btw ;))

Roy (Coup a One)

Je zou kunnen kijken op de sloop daar is best wel goed materiaal te vinden, je moet je ogen de kost laten paseren (en het klein matteriaal in de zakken stoppen, mits je teveel hebt) ;)

Inderdaad als je geen garage hebt wacht er dan even mee tot het weer beter wordt, anders kan het best wel maar zorg er wel voor dat je mooie rechte dakstrips hebt anders zie je het altijd weer terug (kitten is ook een mogelijkheid).

matthew

Als ze eenmaal vervormd zijn krijg je ze nooit meer mooi strak terug er op gemonteerd.

Ik heb destijds nieuwe strips met nieuwe klemmen gekocht en een laagje ruitenkit over de rand gelegd en de nieuwe strips gemonteerd.
En 2 dagen met extra tape erop laten drogen.(was wel zomers).

De auto niet meer in mijn bezit maar onlangs nog gezien en na 6 jaar zit dat nog steeds perfect.

Sipke

Roelk

En heb je de dakstrips er netjes af gekregen ?
Heb Ook nieuwe nodig maar ik vraag me af of je ze er bij de sloop wel netjes af krijgt.

Groetjes

f1team

ik heb ook een megane coupe uit 2000 en heb strips van de sloop en nieuwe witte klemmetje gekocht een paar extra tussen gezet en zit nu nog mooi strak na een paar jaar

Roelk

Oke dat valt mee dan.
Wat zijn dat precies voor klemmetjes dan ?
Ik zie bij mij wel iets wits zitten van plastic dat gescheurd is.
En past een dakstrips van een fase 1 ook op een fase 2 ?

Sipke

Ik wacht op warmer weer (dan zijn ze vast een stuk soepeler) en ga dan eens bij de plaatselike sloop op zoek naar een paar nette strips. ;)

Roelk

Ja dat ook.
Ik ga eerst is proberen met kit want nieuwe kopen kan altijd nog hè  !-!

fitz

Lollig, ik heb gekeken naar mijn dakstrips vandaag, omdat ik al sinds de aankoop vond dat ze er niet mooi opzaten... Volgens mij zit de ene kant helemaal zonder klemmetjes en de andere kant misschien 2 klemmetjes...
Hoe zien die klemmetjes eruit en hoeveel heb je nodig voor 2 strips? Zal ik daar eens achteraan gaan als het wat warmer wordt.

matthew

Ik meen 5a6 klemmetjes per kant.

Sipke

Ik heb inmiddels nieuwe dakstrips geplaatst, ziet er top uit.
Heb geen klemmtjes nodig gehad, de strips schuiven precies, strak, om het opstaande randje heen (misschien nieuwer type strips??)

Ben in ieder geval een happy camper!

fitz

Vandaag naar de sloop geweest om die klemmetjes te bemachtigen. Ik heb er 10 kunnen redden van een megane. Maar ja, toen ik één van m'n strips verwijderde bleek dat ik er niks aan heb. Mijn strips zijn ook van dat nieuwere type.
Dus als iemand nog belang heeft bij die klemmetjes/schuifjes......

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev