Advertenties


Klets maar raak DEEL 175

Gestart door Stefan, 15 februari 2012, 14:13:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Rodney

#151
ik zoek ook nog wel een leuke baan ben ook al 2 maanden thuis ;) :0

megane 3 kwaaltje ? 8)7


Rogier

Dan koop ik dus geen meg 3 kost me meteen me baan  8)7

Rodney

naja ik had zelf ontslag genomen ;) had alleen gehoopt dat ik sneller weer een baan zou vinden,
maar dat valt niet erg mee ! dus mijn centjes voor me schroefzet gaan op dit moment even ergens anders heen ... :cry:

maar het komt heus wel weer goed het voorjaar komt er aan dus dan is het met het werk ook weer even dikker !

Ard Klok

@Dennis, mocht het zover komen zoek ik een baan in de scheepvaart/transport/logistieke sector. Voorlopig wacht ik maar gewoon af wat er gaat gebeuren.

Karin

@Ard balen zeg, sterkte de komende tijd.

@Rodney, ik hoop dat je snel weer wat vind. Alles is weer duur genoeg deze tijd en thuiszitten is voor een korte tijd leuk.

Dennis Postma

@Ard en Rodney. Iets bij de spoorwegen misschien een optie? Over het algemeen worden er altijd wel mensen gezocht voor diverse functies en standplaatsen. Het werkt alleen wel via de volgende website: www.werkenbijns.nl.


Rodney

lijkt me opzich wel leuk, als machinist of zo..

maar geen vacatures in noord holland !

jij bent tog ook machinist dennis ?
wat moet je daar voor allemaal leren en doe je zoon opleiding dan bij de ns zelf ?

Dennis Postma

#158
Klopt, ik ben machinist.

Zelf heb ik electrotechniek gedaan. Dat is geen must maar het maakt het wel een stukje makkelijker om de techniek te begrijpen. Maar ik heb ook collega's die vrachtauto of touringcarchauffeur geweest zijn.

Zelf ben ik daarvoor ook nog 7 jaar storingsmonteur geweest bij Nedtrain dus de techniek is voor mij min of meer een eitje voorzover je daar als machnist van af moet weten. Door strengere veiligheids eisen krijg je daar echter steeds minder mee van doen.

Voordat je aangenomen wordt als machinist krijg je als je door je sollicitatie gesprek gekomen bent een psychologisch en medisch onderzoek. Bij de psychologische test word o.a gekeken naar je reactie vermogen, concentratie vermogen, ruimtelijk inzicht en een gesprek met een psycholoog. Bij de medische test doen ze een bloedprikje in je vinger, gehoortest, ogentest, test op kleurenblindheid en een urinetestje.

Als dat goed is allemaal word je opgeleid binnen de NS en NS-opleidingen. Dat bestaat uit theorie wat eigenlijk inhoud dat je alle seinen die we kennen in Nederland (ongeveer 60 verschillende) uit het hoofd moet kennen en de regelgeving. Daar leg je een examen voor af bij een centraal examencentrum in Amersfoort (BTC), dat is niet van de NS maar meer te vergelijken met het CBR. Daar krijg je ongeveer 80 vragen waaronder harde en zachte vragen. In totaal mag je maar 2 harde vragen fout hebben, echter moet dat wel gecompenseerd worden met een hogere score aan zachte vragen.

Daarnaast doe je ook nog 40 praktijklessen binnen de NS en NS-opleidingen. Dit bestaat hoofdzakelijk uit rijden of meerijden (afhankelijk van de leerling  ;)) met een mentor op vaste baanvakken. Als je je theorie hebt gehaald en de 40 dagen en een praktijk examen met goed gevolg afgerond hebt ga je 60 dagen zelfstandig op dezelfde baanvakken rijden. Als je dat afgerond hebt moet je nog wegleren voor ieder baanvak waar je dienst op gaat kijgen, ook daar moet je een wegexamen voor afleggen, echter steld dat niet zo veel voor.

Daarnaast dien je ook nog allerlei materieel modules te doen voor je op een bepaald type trein mag rijden. Verder krijg je elk jaar herinstructie in het simulatorcentrum in Amersfoort waar je dus diverse zaken die op het spoor kunnen voorkomen voorgeschoteld krijgt. Die simulator is een fullscope simulator.

juul

Citaat van: juul op 16 februari 2012, 21:44:41
@wall of fame
zijn er foto's van die verbouwde HB misschien wel wat ideen op doen

Helaas gaat dit in de 'vriezer'. :cry:
Ik weet dat het andersom hoort maar ik ben zaterdag ten huwelijk :D gevraagd door mijn vriendin :grin:. Die vond het is wel tijd na 6,5 jaar.
Dus nu moeten we hiervoor gaan sparen en zal er alleen wat onderhoud aan de auto gebeuren.
Uiteraard probeer ik wel gewoon meetings etc. et bezoeken. !-!

Karin

Van harte gefeliciteerd Juul. Dat werd zeker eens tijd, geen wonder dat zij het maar heeft gedaan  :D

Dennis Postma

Gefeliciteerd. Maar je hebt zeker iets moois om voor te sparen. ;)

juul

Ja werd inderdaad wel tijd maar we hadden eerst huisje gekocht en kleine en ja dan schuift dat wat op he.

Edwin Postma

Gefeliciteerd.
Al een trouw autoauto? Zo ja, wat voorn?
Truckertje

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev