Advertenties


binnenspiegel

Gestart door Koentje, 13 februari 2012, 14:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koentje

Zal mjn vraag hier maar zetten.
Hoe haat je het blokje van de binnenspiegel van de ruit af?
Met een scherp mesje eronder?

Rogier

waarschijnlijk is deze gelijmt, even een fhön erop zetten.

Koentje

Vanaf de binnenkant of de buitenkant?

Rogier

gewoon aan de kant waar het glaasje ook zit ;) niet te dicht bij zetten de lijm laag wordt dan warm en kan je hem erzo der af halen (mocht deze gelijmt zitten ;))

Koentje

Aan de binnenkant dus :q
Ik vind de spiegel alleen maar in de weg zitten en hij hoef er nie eens te zitten.
1 oplossing dus... eraf halen en dan een raamband aan de binnenkant plakken.

RobScénic

eeeehm hij moet er WEL zitten, is verplicht.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Koentje

Bij de apk nie.
Als je 2 buitenspiegels maar heb.

Roadkill (Michiel)

Binnenspiegel is niet verplicht,maar wat Koen al zegt dan moeten er wel aan elke kant een buiten spiegel zitten. Daarom mag je achterraam ook compleet verduisterd zijn.(veel busjes op grijs kenteken hebben ook geen binnenspiegel meer,maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat het niet handig is...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Koentje

Michiel, inmiddels mijn ex baan reed ik een vw t5 en ik keek nooit in die binnespiegel.
Vond het nie eens handig met achteruit draaien.

Rogier

maar is het  nog gelukt met het kleine spiegeltje ?

Raamband kan je ook laten plaatsen terwijl je een binnenspiegel hebt ;) ik heb de raamband ook aan de binnenkant zitten ;)

Koentje

Met het kleine spiegeltje?
Ja ik vind binnen spiegel nie mooi ;)

RobScénic

#11
Niet dus. Een rechter buitenspiegel is verplicht als het zicht in de binnenspiegel belemmerd is. Het is niet zo dat de binnenspiegel mag vervallen als je een rechterbuitenspiegel hebt. De binnenspiegel is gewoon verplicht.

Personenauto's moeten in principe zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en van een binnenspiegel. Als het weggedeelte achter de auto niet met de binnenspiegel kan worden overzien, moet er ook een rechterbuitenspiegel gemonteerd zijn. Biedt de binnenspiegel geen zicht naar achteren - komt vaak voor bij bestelauto's en lichte vrachtauto's – dan hoeft deze niet aanwezig te zijn. Deze criteria worden door zowel de politie als de APK-keurmeester gehanteerd.

Bron: http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2194

Autospiegels voor bestaande auto

Voor een bestaande personenauto of oldtimer is een rechter buitenspiegel niet altijd verplicht. Alleen als u via de binnenspiegel geen goed zicht naar achteren heeft, is een rechter buitenspiegel verplicht. Uw voertuig moet wel een linker buitenspiegel en een binnenspiegel hebben. Bestaande auto's zijn auto's die voor 26 januari 2010 in gebruik zijn genomen.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-rechter-buitenspiegel-op-mijn-auto-hebben.html

   
3. Personenauto's, in gebruik genomen voor 26 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel.
   
4. De in het derde lid bedoelde personenauto's moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.

Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/9/Artikel5245/geldigheidsdatum_14-02-2012
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Oftewel verduister je achterraam voor 100% en dan heb je dus geen binnenspiegel meer nodig.... maar goed met de Apk is het iig geen afkeur punt,en 99,99999999% van de agenten zal er ook niet over vallen,misschien als je bijdhand gaat lopen doen en ze willen je echt ergens op pakken. Enne als je een trekhaak hebt is een rechterbuitenspiegel ook verplicht,samen met de zijknipperlichten.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Koentje

Dus het zal niet erg zijn als je geen binnenspiegel meer hebt.

Zoals je zei, dat oom agent niet moeilijk ken gaan doen daarover.

Roadkill (Michiel)

Ik heb er iig nooit probs mee gehad,en heb met een aantal auto's gereden die geen binnenspiegel had. (ook in mijn minder brave tijd zeg maar,maar ik was altijd wel beleefd tegen oom agent... :D)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev