Advertenties


Gordel spanner ontsteekpil Foutmelding

Gestart door dbleliev, 1 februari 2012, 12:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dbleliev

Hallo mede mégane'ers,

Ik heb gisteren mijn auto uit laten lezen en nu zijn er een aantal meldingen naar voren gekomen. Sommige kan ik iets mee en andere weet ik niet waar ik het moet zoeken.

Toen ik de auto kocht brandde het airbag lampje al maar daar heb ik destijds niet veer aandacht aan besteed, maar gaandeweg gaat dit toch irriteren  l-
Bij het uitlezen kwam de volgende melding naar voren:

35  Gordelspannerontsteekpil voor, bijrijderszijde, onderbreking.

Ik ging er tot op heden vanuit dat het probleem onder mijn stoel zat, omdat hier veel problemen over te lezen zijn op dit forum.
Nu ben ik onder de stoelen gaan kijken om deze door te solderen (omdat dit overal wordt aangeraden). Wat blijkt nu... Ze zijn aan beide kanten al gesoldeerd.
Op zich top natuurlijk maar nog geen oplossing.

Nu heb ik 2 vragen.

Vraag 1:
Ik zag dat er aan de bestuurderskant uit het gordelslot (geen idee hoe ik het anders moet noemen) een stekker komt met een witte en een zwarte draad. Nu zit deze er aan de bijrijders niet aan (ook geen spoor van een niet aangesloten stekker).
Klopt het dat deze niet aanwezig zijn aan de bijrijderskant?

Vraag 2:
De melding geeft aan 'Gordelspannerontsteekpil'. Waar moet ik deze zoeken? Zit deze onder de stoel of zit deze in de deursteil? Wanneer deze in de deursteil zou zitten. Hoe kan ik hier dan het gemakkelijkste bijkomen?

Hoop dat jullie een idee hebben!

Bij voorbaat dank,
Dennis

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev