Advertenties


3 piepjes na inschakelen centrale deurvergrendeling, is dit normaal?

Gestart door fmulders, 31 januari 2012, 22:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fmulders

Hallo,
Sinds enkele dagen hoor ik, na het inschakelen van de centrale deurvergrendeling, 3 korte piepjes. Voorheen waren die er nooit. Onlangs is de accu verwijderd geweest om de paravan eens goed schoon te maken. Ik vermoed dat het met elkaar te maken heeft.
In de handleiding kan ik er niets over vinden, op dit forum wordt gezegd dat het met het automatisch op slot schieten van de deuren te maken zou hebben. Maar de genoemde oplossing, de afstandsbediening ca 5 seconden ingedrukt houden, werkt niet.
Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik hoor ze eigenlijk liever niet.
Weet iemand wat het is, of het kwaad kan, en hoe het weer uitgeschakeld kan worden?

Alvast bedankt,
Frank

Roeland75

Megane II?

Elektrische kinderslot?
Zet deze een keer uit en aan en de storingsmelding is weg......

fmulders

Is een megane 1 uit 97'  (cabrio, 2 deurs) kan met de beste wil geen kinderslot vinden, kreeg de tip al eerder.

Roeland75

Bij een Megane I kan eigenlijk alleen het dak piepen... als je het wil bedienen en niet aan de voorwaarde voldoet...

dus het is best gek als het tijdens het rijden gebeurt.....
kan je wat duidelijker omschrijven wanneer het precies is?

Is het altijd of bijv. niet als je rijdt met licht aan, licht uit, automatische vergrendelen etc...

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

fmulders

@roeland,
Het gebeurt als ik de auto op slot zet, niet tijdens het rijden. De piep de je hoort als de vergrendeling van het dak niet in orde is, is een stuk luider, deze laatste is gelijk aan die van de klep van het dak als deze niet goed afgesloten is.

De piepjes die ik hoor zijn tamelijk zacht, de eerste meteen als ik de auto afsluit, de volgende twee direct daarna. Alle drie binnen ongeveer een seconde. Er blijven geen gebruikers branden. De lichten zijn uit, de radio is uit.

@ronscenic,
Welke schakelaar bedoel je?

RobScénic

Ow ik borduurde een beetje voort op het electrisch dak verhaal. Maar dat is het dus blijkbaar niet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<


Roeland75

Heel vreemd.... Waar komt het geluid vandaan? Dashboard? Zekerkast?


Er zit perongeluk een alarm in?

fmulders

Het geluid lijkt uit de raamstijl waar de binnenverlichting zit te komen. Deze blijft af en toe hangen en om te voorkomen dat de accu zou leeglopen, heb ik de binnenverlichting uit gezet. Nee er zit geen alarm in. Alleen de standaard startonderbreking.

Is een ander probleem bijgekomen.  Iemand opperde dat het aan de kap kon liggen, dus is dacht: ik open hem even en sluit hem opniieuw, ook de achterzijde....... En nu zit is dus met 2 halve achterruiten. Door de kou compleet doormidden gescheurd :-((((((

Iemand nog een betrouwbaar adres in midden-brabant voor een nieuwe kap ?

RobScénic

Door schade en schande wordt men wijs..... Je mag nooit je kap openen met deze lage temperaturen. Maar daar ben je nu helaas zelf ook achter gekomen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Karin


fmulders

Tja......inderdaad balen. Gelukkig was ik eigenlijk toch wel aan een andere kap toe dit jaar of volgend jaar. Nu wordt het dus zeker dit jaar. Ben links en rechts wat aan het zoeken geweest. De meeste prijzen die ik zoal op internet tegenkom, liggen rond de 800 à 900 all in. Navraag bij de lokale renaultdealer leert dat een pvc kap 1900 moet kosten en een linnen kap zelfs 2300. En dat is dan dan nog excl. montage... Nogal een heel erg fors verschil.
Kan iemand aangeven wat ik kan verwachten met een dergelijk prijsverschil??


Karin

Je kan misschien contact opnemen met Rebecca, die heeft het pas laten doen. Een stoffen kap incl. volgens mij goedkoper dan je nu aangeeft.

Roadkill (Michiel)

Ik heb het een paar jaar terug bij mijn toenmalige GSI cabrio laten doen,was ik 750 euri voor kwijt,maar wel een super kap voor terug gekregen!! (stof is btw ook mooier en isoleert ook beter dan pvc)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev