Advertenties

Klets maar raak DEEL 174

Gestart door Stefan, 30 januari 2012, 21:51:15

Vorige topic - Volgende topic

Rogier

Die stuurhoes en de stuurkogel heb ik ook altijd last van zijn ondertussen allemaal wel vervangen :P

Verder gelukkig geen grote kosten zo te zien, of was de uurloon duur ?

denniske_91

@ edje: rvs exemplaar was ook wel leuk geweest,maar kwam op de sloop een zo goed als nieuwe tegen, extra laag lak er over heen,dus die moet er wel weer even tegen kunnen.
@ rogier: inderdaad,gelukkig geen grote kosten,behalve de bandjes heb ik alles zelf vervangen,dus van uurloon heb ik gelukkig geen last gehad.
moet nu eigenlijk nog wel uitgelijnd worden,maar daar wacht ik even mee want ben van plan een schroefsetje aan te schaffen.

Dante

Zo, vandaag een "meevallertje" binnengekregen per mail. Vorige maand, onderweg naar de garage om m'n mistlampen te monteren, botste er iemand achterop mij, toen ik stopte voor een VOP (Zebrapad in de volksmond). Wat lichte & oppervlakkige schade gelukkig die vast wel weg te poetsen valt. De uitkering van het schadebedrag (>500 euro) binnen nu & 2 weken, zorgt er voor dat m'n zomerbanden incl. balanceren & monteren, spacers & (slot-)bouten "gratis" zijn !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

uhm kijk ff of je er nog wat " smartegeld "  uit kan halen,verloren uren voor de taxatie,extra reiskosten,emotionele schade (je was natuurlijk geschrokken)  Heb er sinds kort ervaring mee dat je er vaak recht op hebt,mijn dochter heeft pas een ongelukje op met de fiets gehad,en toen kwam de verzekering er zelf me dat ze ook recht op smartegeld had,en dat was meer dan de schade die zowiezo vergoed was!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Ach, ik ben al blij dat ik m'n banden ed. niet zelf hoef te betalen... :D

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

Ja precies,
En iedereen zich maar afvragen waarom de verzekeringspremies zo duur zijn of steeds duurder worden.
Mede door dit soort "oplichtings" praktijken dus.. :neen: l-
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

Dit noemen ze Frauderen ;)

Maar de verzekering wordt niet alleen steeds duurder, de benzine op dit moment schiet ook met 1 rechte lijn na boven :neen:

Stefan

Ja, frauderen noemen ze het ook wel eens idd. ;)
benzineprijs is weer een ander verhaal, inderdaad niet normaal meer en compleet achterlijk hoe de situatie in ons land is wat dat betreft.
Auto is echt een complete melkkoe.
Dat zie je aan de brandstofprijzen, boetes, belastingen etc etc..
Gaat goed hier... :x l- l-

Dante

Fb

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Rogier op 14 februari 2012, 11:35:16
Dit noemen ze Frauderen ;)

Maar de verzekering wordt niet alleen steeds duurder, de benzine op dit moment schiet ook met 1 rechte lijn na boven :neen:

Uhm dit is absoluut geen frauderen he,het smartegeld kwam bij de verzekering zelf vandaan,en is gewoon iets waar je recht op hebt!!! Mijn dochter had een aantal (behoorlijke) kneuzingen rug nek knie,en aangezien ze 15 is word er dan standaard van uit gegaan dat dit dus geestelijk ook nog impact heeft,dus daar krijgt ze een tegemoet koming voor!! Dus nogmaals wij wisten er niks van,de rechtsbijstand heeft het aangevraagd en de verzekering van de tegen[artij heeft het toegekend. Zelfde geld btw als je door een ongeluk bijvoorbeeld in de ziektewet komt (zeg voor een maand of 3) en je na 6 weken op 70% zit,dan heb je dus gewoon recht op vergoeding van de 30% die je mist,zelfde als km vergoeding voor vervoer van en naar ziekenhuis ,en zelfs de taxikosten voor als je wel aan het werk mag,maar nog niet in staat bent om zelf te rijden!!

Oftewel niet te snel conclusies trekken,als je vrij moet nemen om je auto ter taxatie weg te brengen en op te halen,dan kan je dus bijvoorbeeld die uren claimen!

(Dat er mensen misbruik van maken dat geloof ik best)

Btw ik betaal elk jaar juist minder premie.... (sterker nog ben net overgestapt naar een nieuwe,en dat scheelt ook weer een hoop,maar goed heb de leeftijd mee,en hele hoop schade vrije jaren. Enne shoppen werkt ook zeker de moeite.

Benzine tank ik toch bijna niet,en gelukkig vinden de meeste gas om op te koken dus word er niet massaal gas ingekocht dus de prijs blijft lekker laag... 0,68 gas tegen 1,70 Benzine :D :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

Ik heb het ook niet over het smarte geld ;) al vindt ik het wel onzin om geld te ontvangen omdat je geschrokken bent. Geld ontvangen als je in het ziekenhuisbeland met letsel dat vindt ik geen onzin.

Ik heb van de week nog 1,61,- betaald bij de Makro in Duiven, dan wil ik nog wel rijden, maar zodra die prijzen ook de pan uit schieten ga ik mooi met de trein na me werk :P

Stefan

Is de trein wel gratis bij jou in de regio dan Rogier.........??

Rogier

Die krijg ik volledig vergoed van me werk :P dus ja gratis is het, de drang van willen rijden is vaak te groot :P daarom ga ik ook met de auto na het werk :P

Stefan

ach, zodoende..
Dan heb jij mazzel inderdaad.
Maar anders is de trein geen optie hoor.. :neen: l-

Benjamin Renon

Misschien alleen als Dennis rijdt, dan wil ik het wel overweg(en) ;) Om bij mij op het werk te komen doe ik er met de trein en bus langer over dan met de auto.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev