Advertenties


Binnenverlichting cabrio 2000

Gestart door JB, 28 januari 2012, 22:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JB

Ben alweer een stuk verder.
Het lampkapje bij de passagier heb ik eruit kunnen krijgen en zie tot mn grote verbazing dat er helemaal geen lampje inzit.
De schakelaar die op de deurlijst zit (bestuurderskant) is kapot, dus waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de lampjes eruit gehaald, omdat ze bleven branden.
Moet ik alleen nog even weten hoe ik de interieurverlichting bij de spiegel openkrijg om te checken.
Ff kijken of ik ergens zo'n lampje vandaan kan snorren wat er in past.

Waarom is er nergens een omschrijving van zo'n auto te vinden waar dat in staat?????
Heb wel een volledige omschrijving gevonden hoe je de hele auto uit elkaar haalt, maar niet hoe je zo'n lampje verwisselt...... :?

Remy P

#16
Dat kapje krijg je los door voorzichtig!! het lamp-kapje eraf te halen met een schroevendraaier. Als je die ertussen krijgt, kun je deze voorzichtig eruit wippen. Vervolgens zie je aan de binnenzijde enkele torx-boutjes zitten, deze kan je ook losdraaien, waarna je de gehele unit eruit kan halen. Wees wel voorzichtig, want binnen in dat kapje zit een printplaatje die gekoppeld is aan je centrale vergrendeling...als je deze dus beschadigd of kapot maakt, krijg je je auto ofwel niet meer op slot ofwel niet van het slot af!! Bovendien zit hier ook enkele verlichtingsdraadjes op aangesloten, deze moet je loskoppelen ;)

ter verduidelijking:

deze serie kabeltjes........


zitten ingestoken in dit printplaatje binnenin de unit:

JB

#17
Helemaal top dat je het zo met fotos laat zien.
Ik heb het allemaal gevonden.
Zit ook geen lampje in.
De klikker in de deur is defect en zal ik moeten vervangen.
Resten nog 2 vragen.....Welke lampjes en hoe krijg je die klikker los.
Die zit met 3 plastic pootjes vast. Ik krijg hem wel gedeeltlijk eruit, maar helemaal los moet met geweld denk ik

Remy P

Geweld is nooit goed, altijd met beleid ;) Wat dat betreft doe je er wellicht goed aan om langs de garage te gaan (of iemand hier moet je dat kunnen vertellen).
Wat betreft de lampjes ed...check je PM!

JB

#19
Ik heb inderdaad al even gebeld naar Renault.
18 Euro voor een schakelaar. En volgens hem kan je die schakelaar er nooit uitkrijgen zonder te breken.
Hopelijk doet ie het gelijk.....hahaha

En bedankt inieder geval.
Ik heb nog een volledige demontage beschrijving van de Megane voor de liefhebbers.

Richard1958

Zwarte knop is een schakelaar als je een extra lamp heb voorin in de raamstijl voor. Kan zowel links als rechts zitten.
Haal het glaasje er aub voorzichtig uit. Ik heb dat ietwat te hardhandig gedaan en nu is het bolletje afgebroken. Zo,n lege unit ( dus alles behalve de printplaat kost 127,- euro excl.
Ben al drie jaar op zoek naar een nieuw glaasje.

RobScénic

En in die 3 jaar nog nooit eens op een sloop geinformeerd?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

@Richard1958, heb je een foto van het ontbrekende deel bij jou??? Hier staan er zat op de sloop dus een andere kan ik waarschijnlijk zo voor je regelen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Staan er toevallig "zat" Cabrio's  of Coupe's I Phase 2 op die sloop?
Liefst nog met een leren interieur erin?

Roadkill (Michiel)

Zal binnenkort eens voor je kijken ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB


Roadkill (Michiel)

Moet je ff googlen op De ooijevaar in Blokker
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dominique Reijerink

@Michiel; als ik tegen die tijd bij je ben, kunnen we dan niet even gaan winkelen daar bij die sloop  :9~
Altijd al een keer willen doen!
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Heatzone (Mark)

Zaterdag ochtend kunnen we gezamelijk naar de sloop?

Heatzone (Mark)

Ik was er een aantal weken geleden, toen stonden er aardig wat Renaults, vooral megane's

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev