Advertenties

Binnenverlichting cabrio 2000

Gestart door JB, 28 januari 2012, 22:05:07

Vorige topic - Volgende topic

JB

In mij cabrio doet de binnen verlichting het niet.Zowel de passagier als achterbank. Bagageruimte wel en de zekering is ook goed.
Hoe haal ik dat ding eraf? Is dat geschroefd of is het een kliksysteem? Aan de passagierskant zit ook een lampje wat ik per ongeluk naar binnen heb gedrukt..stom
Kan iemand me dat uitleggen of een manual ervoor? De manual die erbij zit laat een heel ander binnenlampje zien namelijk.
Er zit ook een soort zwart bolletje naast op het deel van de verlichting bij de achteruitkijkspiegel, waar ik geen idee van heb waarvoor het is.
Alle hulp is welkom. _o_
Alvast bedankt voor je antwoord.

Roadkill (Michiel)

Dat zwarte bolletje zal wel van je afstandsbediening zijn denk ik zo,geen idee hoe je binnenverlichting zit,maar meestal zitten ze geklikt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 28 januari 2012, 22:41:44
Dat zwarte bolletje zal wel van je afstandsbediening zijn denk ik zo,geen idee hoe je binnenverlichting zit,maar meestal zitten ze geklikt.

Afstandsbediening van ???

Roadkill (Michiel)

je cv??? (centrale vergrendeling) Mag aannemen dat je cabrio dat toch wel heeft?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Ok Snap ik.
Maar dat zit niet daar, denk ik
Meer voor mn alarm denk ik. De bewegingssensor of zo.
Maar ok thnx voor je reply.
Ga morgen wel even zoeken naar het lichtprobleem.
Hopelijk heeft iemand een manual hoe zoiets uit elkaar te halen

Bhuddymahn

Dat zwarte bolletje is wel bedoeld voor je CV.

Enige wat ik niet snap, welke verlichting bedoel je met verlichting van de achterbank?

JB

De verlichting bij de passagiers op de achterbank.

Bhuddymahn

Hmm oke, die ken ik niet, zit die alleen op de fase 2?

Karin

Dan zal ik morgen eens kijken, ik heb een fase 2. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of er een zit. Nooit opgelet eigenlijk.

JB

Begin er eigenlijk nu ook aan te twijfelen.
Maar ik zie dat jij dezelfde hebt als ik (denk ik)
Bij de verlichting bij de spiegel zit ook nog een zwarte knop, waarvoor is die dan?

Karin

Moet ik je weer een antwoord schuldig blijven, zal morgen even kijken en het in de avond posten als ik het weet. Anders kan ik er misschien wel achter komen door het instructieboekje.

JB

Ik heb ook een instructieboekje maar daar staat dit type niet in.
Dus ik zou je wel dankbaar zijn.  _o_

Bhuddymahn

De zwarte knop bij de spiegel is dus om dat lampje bij de passagier aan te zetten ;-) Volgens mij zit er achterin een cabrio helemaal geen verlichting...

JB

Hahaha vandaar dat ie het niet doet..... :D  8)7
Moet nog even wennen aan een cabrio.
Bedankt voor je reply in ieder geval.

Blijf ik nog wel met 2 probleempjes zitten. De lampjes doen het niet, dus ergens draadbreuk of de klikker in de deur is defect.
Zekering is goed, dus moet ik dat lampenkastje bij de spiegel eraf halen. Heb je daar ervaring mee?
Ik drukte gisteravond al te hard tegen dat passagierslampje en dat klapte naar binnen.....

Bhuddymahn

Dat lampje bij de passagier gaat dus sowieso niet aan/uit als je de deur open en dicht doet, dus ik vrees dat je het lampje kapot hebt gedrukt (doordat je het hele lampje naar binnen hebt gedrukt). Geen idee hoe je die open krijgt.. De enige verlichting die aan moet gaan als je de deuren opent is de interieurverlichting bij de spiegel. Gaat er een lampje branden op het dashboard als je de deur opent? Zo ja, dan is het lampje kapot (ook geen idee hoe je die moet vervangen), zo nee (en dan klinkt er ook geen piep als je je dimlichten bent vergeten uit te zetten), dan is het knopje bij de deur kapot. Kost bij de renault dealer 17 euro en kan je zelf makkelijk vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev