Advertenties


Microfoon bluetooth radio installeren

Gestart door bartez234, 24 januari 2012, 15:48:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bartez234

Beste forumleden,

Ik ben sinds een week in het bezit van een mooie Renault Megane II. Nu ben ik bezig om de bluetooth radio uit mijn vorige auto over te zetten.
Dat gaat allemaal prima op het plaatsen van de microfoon na. In mijn vorige Megane was dat nog een kwestie van de bovenkant van het dashboard lostikken en klaar (zo ongeveer)

Met deze Megane gaat dat wat moeilijk ben ik al achter. Ik denk dat ik de paneeltjes die bovenop het dashboard zitten moet losmaken. Helaas kom ik niet veel verder dan het losklikken van de voorkant van het paneeltje waar de radiodisplay in zit...

Wie heeft hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom. Bedankt!

Roadkill (Michiel)

Ik heb laatst de hele middenconsole eruit gehad,behalve de roosters. De bovenste (waar het display inzit) kon ik ergewoon met beleid en een platte schroevendraaier uitwippen. Misschien dat je dan genoeg ruimte hebt?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

bartez234

Ja het voorste deel van het bovenste plaatje kon ik er ook makkelijk uitkrijgen. De rest van die plaat geeft erg veel weerstand. Vooral het gedeelte waar het rooster voor de ruit zit lijkt wel vastgeschroefd te zitten en houd ook het display tegen. Maar ook dit gedeelte kan ik er dus zo uit wippen?

Roadkill (Michiel)

Nou ik kreeg ze er niet apart uit,maar als 1 geheel,ze zouden wel uit elkaar moeten kunnen maar dat kreeg ik ook niet voor elkaar toen ik alles los had,maar dat was in mijn geval ook niet nodig.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

bartez234

Ok bedankt, ik ga dat het komend weekend eens proberen.
Nadat ik het voorste deel al even had losgeklikt en weer vast had gemaakt viel het mij wel op dat het dashboard iets meer lijkt te kraken. Heb je dat op een of andere manier nog weten te voorkomen of verhelpen?

Roadkill (Michiel)

Niet opgemerkt,en anders zet ik de radio gewoon iets harder.... Maar heb mijn gehele middenconsole met carbonfolie gedaan,dus dat zal waarschijnlijk ook wel het eventuele gekraak dempen,folie omgevouwen en zit nu dus in de naden er tussen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

bartez234

Inmiddels heb ik de microfoon naast het display op het dashboard staan. Het bovenste stuk kon er inderdaad in 1x uit als ik wat meer kracht op het achterste gedeelte zette met een schroevendraaier. Het kraken daarna opgelost om wat rubber en isolatiemateriaal om de achterkant van het display heen te plakken. Is nu zelfs beter dan voorheen.

Bedankt Michiel voor de adviezen! :)

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev