Advertenties


Inleren gasklep

Gestart door BadEend, 23 januari 2012, 18:28:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BadEend

Ik zou graag willen weten of de gasklep van mijn auto ingeleerd kan worden.
De gasklep is namelijk schoongemaakt en sindsdien loopt hij veel te hoog stationair als de motor koud is.
En slaat hij af als de motor koud is als ik tijdens het rijden de koppeling moet gebruiken of af rem tot stilstand.

juul

Misschien even de accupolen loshalen en dan even de befaamde reset geven.

RobScénic

En vervolgens de auto een kwartiertje stationair laten draaien met alle verbruikers aan: airco, lampen, ventilator enzovoorts.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

Kan dit niet op een andere manier?
Anders moet ik de LPG installatie inleren.

matthew

Jij hebt denk ik nog een gasklephuis met een gaskabel eraan.

Deze hebben nog een losse stappenmotor erop zitten en daar moet je je probleem in zoeken.
Dus even schoonmaken en kijken of je stiftje kan induwen anders nieuwe kopen.(is wel prijzig,maarja dat is dan niet anders).

BadEend

Ik heb idd een gasklephuis met een gaskabel eraan.

Waar kan ik bij mijn auto die stappenmotor vinden?


Rogier

Ik heb dit gister ook schoongemaakt, (heb dit ook gevraagd in een andere topic) hoe makkelijk moet je die stappenmotor in kunnen drukken ?

matthew

Goed meegedacht maar het gaat hier om een 1.6 16v en geen 1.6 8v.

Jou stappenmotor zit a;s je voor de auto staat links op je gasklephuis/luchthuis geschroefd.

jeewee85

Heb gisteren ook de gashuisklep schoon gemaakt (107 PK K7M motor, megane 2001). Toen ik de auto startte ging de motor goed in de toeren lopen stationair. Ik kreeg hem op een gegeven moment niet meer onder de 1500-2000 toeren (ook met warme motor). Heb de accupolen eraf gehaald en en zoals ergens op het forum staat 15 min stationair laten lopen met alle stroom-gebruikers aan. Het stationair toerental is nog steeds wat hoog (900 toeren), maar gaat al stukken beter. Dit duurt dus waarschijnlijk even (las ergens dat het 50-200 km duurt voordat het volledig normaal wordt).

ps. Ik kwam erachter dat ik ook een code nodig had voor de radio. Via deze site kan je de juiste code vinden voor je renault:

http://car-radio-unlock.blogspot.com

(programmaatje: Renault Pre-code calculator voor philips radio)

Moet je wel even een oude kleerhanger ombuigen om de radio eruit te halen  :P mocht iemand op hetzelfde probleem stuiten...

Groeten,

Jan Willem

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev