Advertenties


Invetten raammechanisme

Gestart door meganeman, 20 januari 2012, 20:48:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

meganeman

Hallo

Rechter raam mechanisme was kapot(elektrisch). Nu heb ik een reperatieset besteld op eBay. Die ga ik inbouwen.

Maar hoe kan ik het spul invetten. Wat voor vet/ olie kan ik het beste gebruiken. WD40 zal misschien lukken voor de kabels maar demechamiek zelf die aan de motor vastzit zal niet gaan met WD40 denk ik.

Graag hoor ik jullie

Roeland75

Nietnte dun, beetje dik vet... Wd40 is er met een paar dag af namelijk...

meganeman

Is lagervet een optie?  Of ik zie ook wittevaseline?

Roeland75

Lager vet geeft zo'n smeer boel, vaseline of zo dan maar...

Xabre

Ik zit met het zelfde voor mijn R19 16V, de electrische ramen gaan steeds langzamer, volgens mij is dit ook al 20 jaar niet gesmeerd.

Welk smeermiddel adviseren jullie?... ik hoor veel mensen siliconenspray zeggen maar dit schijnt te gaan piepen naar verloop van tijd.

juul

Zuurvrije vaseline, tast niks aan en blijft goed zitten. vaak als je een revisiesetje koopt zit er vet bij.

bks

Is het mogelijk om dat invetten te doen zonder alles los te halen? Of werkt dat niet en ben ik gewoon lui? ;)

Jacques

Citaat van: Xabre op  4 augustus 2013, 15:55:33
Ik zit met het zelfde voor mijn R19 16V, de electrische ramen gaan steeds langzamer, volgens mij is dit ook al 20 jaar niet gesmeerd.

Welk smeermiddel adviseren jullie?... ik hoor veel mensen siliconenspray zeggen maar dit schijnt te gaan piepen naar verloop van tijd.
Xabre, Ik heb de stekker (van het raam aan de bestuurderskant) vervangen en hij deed het weer vrolijk. Rick Donkers verkoopt passende stekkers. Momenteel gaat het raam aan de bestuurderzijde zelfs sneller dicht dan het raam aan de bijrijders kant. Uiteraar kan smeren van de geleiders met silicone spray geen kwaad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev