Advertenties


iemand bekend met f3r FPS

Gestart door Xanquezer (Frank), 20 januari 2012, 12:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Hallo,

Iemand bekend met de ITB (ers) voor 2.0 8V motor code f3r
en
Iemand bekend met het f3r FPS (clio rs)   zelfde blok maar dan ander inlaat en uitlaat spruitstuk.

ik kan deze nu op de kop tikken en kan er dan +- 180 pk uithalen :)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

voor je huidige motor word dat al een custom TB set,voor de clio rs zal je meer geluk hebben
je zal dan aan de kanten van engeland moeten zoeken,als je op shows komt zie je 2 soort tuning
of een TB set of een turbo conversie.

Moet zwel zeggen dat TB set minder opbrengt dan een turbo conversie,als je toeren wil jagen
koop dan een honda,of in iedergeval japans.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

#2
Bij de costum ITBers ben ik niet zoveel kwijt (circa 300-500)
bij nieuw inlaatspruitstuk (RS) ben ik 200 e kwijt :)

als je zo even ruw lijstje maakt.

ITB: 400 euro 150-160 PK (volgens kennis)
Ispr: 200 euro 180 PK +- (papier + volgens kennis)
Turbo: 4000-6000 (of nog wel veel meer)  MAX 275 pk (papier + ervaring + volgens kennis +++etc..)



edit: plus toevoeging.

Weet je wat het is.
ik ben bezig geweest met bleuprinten en haal volgens mn kennis nu ongeveer 140 pk eruit op zn hoogste toeren.
waar ik tegen aan loop is mn intake (vandaar de dual filter cold air ram intake)

Binnen kort ga ik mn hele blokkie eruit halen en reviseren en opknappen.
zelfs nieuwe krukas en afstelling.

ik wil alleen geen duizende euros erin stoppen.

volgens mn kennis ben ik zonder tegenslagen nu al 1500 euro kwijt minstens om tegen de 200 pk aan te komen.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dirk Kuipers

Frank,

Ik zie overal van die loze kreten over PK's en over welke opties, etc. Misschien wordt het eens tijd om daadwerkelijk iets te doen i.p.v. het alleen maar te roepen. Er zijn zoveel manieren om extra vermogen uit je motor te halen, maar dat kost wel (veel) geld. PK's zeggen ook niet alles, denk bv ook eens aan koppel, etc.

Hier meer topics over meer vermogen:

Forumtopic aanrader:
Meer vermogen: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2091.0

Andere artikelen die relevant zijn:
Turbo: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12722.0
NOS: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12723.0
Blueprinten: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12721.0
Sportuitlaten: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12720.0
Luchtfilters: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12718.0

Ik hoop binnenkort ook daadwerkelijk eens iets te zien i.p.v. alleen maar te lezen over al die plannen (waar nog niets van terecht komt).

Xanquezer (Frank)

thnx dirk :)

de meeste had ik al gelezen.

ik heb al enige aanpassingen gedaan.
Huidig zit er een kleppen kop in van een 2.0 met gas instalatie en een andere nokkenas.
Deze zorgt er alleen voor dat de kleppen net iets verder worden ingedrukt.
verder is er nog niet echt iets speciaals gedaan... wat kleine modjes aan de inlaat kant maar thats al.

ik roep, ja, ik roep om enig advies...
zon superchargerkit enzo is voor mij niet haal baar.
vandaar probeer ik met ander inlaat systeem toch wat te bereiken...
zoals de f3r fps:





Zon renault sport inlaat stuk heb ik dus nu gevonden, alleen nog niet gekocht etc..
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Xanquezer (Frank)

Topic mag op slot.

heb ergens anders mn info e.d. kunnen halen

Het blijft op dit forum erg rustig over het echte werk :(
Alleen dirk kan pas goed praten! :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev