Advertenties


Een probleem waar ik de oplossing niet van weet.

Gestart door Rogier, 19 januari 2012, 11:37:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

Ik ga hem zondag is reinigen. Alleen wel raar dat dit op de afrit van de snelweg begon ;)

Remy P

Off-topic: grappige titel rogier....logisch dat je de oplossing van het probleem niet weet, anders zou het geen probleem zijn :q haha...maar ik weet wat je bedoelt! !-!

matthew

@Frank
Ook jou motor heeft een bdp sensor.

@Rogier
Stappenmotor schoonmaken.
Mocht je na het schoonmaken het stiftje niet goed kunnen in duwen dan moet er een nieuwe op.

Tik met overschakelen,komt de schakelstang niet tegen de bout van de onderste motorsteun aan?(is deze misschien even los geweest onlangs).

Rogier

Matthew wat voor stiftje bedoel je ? me eerste versnelling heeft wel vast gezeten (de pin onder de pook van de eerste versnelling lag eruit) Kan het hiermee te maken hebben ? want de versnelling werkt weer.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Xanquezer (Frank)

@ rogier.

map slangentje is nieuw.
ivm. slang naar vacuum meter.

@ mattew.
ja weet ik, maar scheint veel bij 1.4 en 1.6 voor te komen stond op internet :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Rogier

Ik ga het zondag (mits het goed weer is) controleren. bedankt voor de tip !-!

matthew

Citaat van: Megaantje  (Frank) op 20 januari 2012, 09:55:32
@ rogier.

map slangentje is nieuw.
ivm. slang naar vacuum meter.

@ mattew.
ja weet ik, maar scheint veel bij 1.4 en 1.6 voor te komen stond op internet :P
Ook bij 2.0

Rogier

Ik heb vanavond de stappenmotor + gasklephuis schoongemaakt, was hard nodig zag ik. Alleen nu zag ik in de faq dat de punt moest bewegen bij mij gaat dit niet heel makkelijk en ga deze nog invetten. Maar nu is mijn vraag hoe makkelijk moet deze bewegen ?

Had net ook op de snelweg dat mijn gaspendaal bleef hangen, kon hem niet tot de bodem komen. Zag wel dat er een slang onder zat die het blokkeerde hopelijk was dit het enige, en dat het niet nog is gebeurd. Ook geen handige actie van mij natuurlijk :P.

matthew

Die stift moet je met de hand in kunnen duwen en dat die dan al wat weer terug komt bij los laten.

Anders is het beter een nieuwe stappenmotor te monteren.

Met het gaspedaal als het aan het rubber lag ben je klaar,anders kan het ook nog aan de gaskabel liggen.

Rogier

Dan moet ik denk maar een nieuwe stappenmotor kopen, bij die van mij moet je de punt op de hand palm zetten en hard drukken, dan gaat hij der pas in en komt er niet zelf uit.

Zo kom je van het ene probleem na de ander toe pfff.

Ben er overigens er nog niet achter waarom de auto zo trilt :neen:

Rogier

Gisteren de auto na de garage gebracht, ze konden eerste instantie het probleem niet vinden. Tot dat ze een steun onder de motor gezet hebben en toen zagen ze de motor omhoog gaan, en zagen meteen dat de motorsteun rubber kapot was helemaal afgebroken. Dit is gemaakt en het trillen en de klappen die ik hoorde onder de motorkap zijn nu ook weg, wat mis ik dat trillen niet zeg :P

Stefan deze topic kan op slot problemen zijn verholpen !-!

Benjamin Renon

Mooi dat het opgelost is Rogier!

Ik kan er ook wel een slotje op doen. ;) Misschien heeft iemand anders later hetzelfde probleem dus ik laat het topic nog open.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew


Roadkill (Michiel)

Dat had ik dus laatst ook met mijn meg,voelde aan alsof er geen fusee meer onder zat,ook motorsteun aan stront....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev