Advertenties

Een probleem waar ik de oplossing niet van weet.

Gestart door Rogier, 19 januari 2012, 11:37:17

Vorige topic - Volgende topic

Rogier

Goedenmorgen allemaal.

Ik heb zoals het onderwerp van deze topic al zegt een probleem waar ik de oplossing niet van weet.
Het is namelijk als volgt, als ik me auto start voel ik de auto (motor) trillen dit blijft tot dat ik ga rijden, als ik me lampen aanzet blijft gaat het iets harder trillen en zakt de toerenteller (vrij logisch lijkt mij). Zodra ik een stukje gereden heb en ik moet stil staan schommelt mijn toerenteller heel lichtjes onder in, ik heb het na laten kijken door een maat van me hij kon ook niet zo zien wat het probleem zou kunnen zijn volgende hebben we bekeken.

1) de mapsensor + het slangetje : deze waren nog in orde
2) Bobines                                    : deze waren ook nog in orde.
3) Motorsteunen                           : deze zijn ook nog in orde

De maat van mij zei ook tegen mij dat de auto onregelmatig stationair loopt, en dat de auto misfired je hoort soms een plof in de uitlaat als de auto stationair loopt.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor hebt  :?

Verder heb ik nog een probleem waar ik de oorzaak ook niet van weet, namelijk dat wanneer ik in de 1ste versnelling gas geef hoor ik een tik als ik overschakel na de 2de versnelling en gas geef hoor ik het ook en na de overige versnellingen hoor ik het niet meer  8)7

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.

Mvg Rogier

Rick Santbergen

BDP sensor al gecheckt?

Wat betreft die tik, komt je uitlaat misschien ergens tegenaan?

Rogier

De Bdp sensor krijg ik op de alv nieuw ;), de uitlaat komt alleen tegen de achterbumper aan, de tik die komt van voren bij het dashboard vandaan.

RobScénic

Stappenmotor schoonmaken voor de stationairloop
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rogier

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, vanmorgen toen ik in de auto zat. Kan je gewoon met rem reiniger doen toch ?

Xanquezer (Frank)

heeee.... 

dit probleem heb ik dus ook :)

ik heb de mapsensor en bougies en bobine en benzine filter al vervangen maar nog steeds niet.....

dan schommelt hij tussen de 400-600 toeren he?
zet je iets aan b.v. geluid of lichten, zakt hij verder in,  laatst was stopte ik voor eht stoplicht en toen ik stil stond viel die uit bij het los laten van de rem :O
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Rogier

Dat hij uitvalt kan iets te maken hebben met de Bdp sensor Frank ;), daarom ga ik die van mij ook vervangen.

Xanquezer (Frank)

ja :)

ik remde en had het geluid hard staan en stond daarna stil.

Maar doordat ik iets achteruit rolde (heuvel) ff snel weer de rem in en brrrp... stil....

Dat was vorige week, maar ach.  ik ben benieuwd of hij het deze of volgende weken gaat doen :P

Ik zal je wel een melding geven als hij het weer doet.
heb afgelopen dagen flink gesleuteld aan mn bakkie :P (remmerij + grote beurt + motorisch etc...)

Maar de Bdp sensor zit alleen op een 1.4 1.6 8/16V
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=8553.0
ik heb de 2.0 8v
gr
*oude rot*

Xanquezer (Frank)

*oude rot*

Rogier

Ik heb een 1.6 8v. maar Frank, mooi dat je flink gesleuteld hebt aan je coupé maar daar praten we verder over in de klets maar raak topic ;). Dat heeft namelijk niks met mijn probleem te maken snap je.

Xanquezer (Frank)

ja, oke, klopt :)

Maar in prencipe met het zelfde probleem wilde ik graag mn kennis delen.
Benzine filter helpt niet.
bonbine helpt niet
stappenmotor helpt niet.

zoals bij jou ben ik ook radeloos :P
*oude rot*

Rogier

Heb je bij jou het slangetje van de map sensor al gecontroleerd ? of je bougies zijn op.

Xanquezer (Frank)

bougies zijn 1 week oud :)
slangetje...

welk slangetje...

tussen de luchtfilter en inlaat spruitstuk slangetje?
kan die verstopt zitten?
*oude rot*

Rogier

nee die niet, ik weet niet precies waar die bij jou zit aan gezien mijn blok kleiner is dan die van jou ;)

Nicole

@Frank: Ik denk dat Rogier het slangetje van de MAP sensor bedoeld.
Controleer hem op scheurtjes.
Die zijn soms heel onduidelijk te zien, maar toch aanwezig waardoor hij uitvalt.

@Rogier: bij jou zou ik inderdaad aan de stappenmotor denken, ik heb het probleem een paar maanden geleden ook gehad, na het reinigen was het bij mij verholpen. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev