Advertenties

Dashboard verlichting

Gestart door MichaelL, 18 januari 2012, 11:21:07

Vorige topic - Volgende topic

MichaelL

Hallo,

Ik heb een hele tijd geleden een renault megane gekocht en alles deed het prima, tot dat mijn dashboard verlichting het niet meer deed,
nouja, alleen de verlichting van de brandstof meter deed het nog.

Toen heb ik er een nieuwe ( andere ) teller plaat in gezet en was alles weer goed.
Tot mijn verbazing heb ik nu precies het zelfde probleem ( alleen de brandstof meter ).

Nou weet ik niet of er ook zekeringen of dergelijke voor zijn...
Zo ja, waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt.

Groet Michael.

Colin

In het zekeringkastje? Staat als het goed is ook een dashboardje op afgebeeld. Uit me hoofd een blauw plaatje
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Nicole

Indien daar het probleem niet zit, zitten de stekkers wel goed aangesloten?
Of heeft hij misschien ergens kabelbreuk?
Dat heeft een megane van ons ook gehad, dat bleek uiteindelijk een kabelbreuk te zijn.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

Zijn er misschien een aantal lampjes kapot ?

MichaelL

Lampjes zijn kapot.
Maar er zit nu al èèn tijdje èèn andere plaat in, en dezelfde lampjes als die van mijn oude teller plaat zijn nu weer stuk, wel toevallig:s dus alleen de verlichting van de brandstof meter doet het nog... En ik kan geen zekering vinden.

matthew

Dan zijn idd de lampjes stuk.
Als zekering stuk is doet de brandstofmeter ook niks.

kees de jong

dus gewoon even naar brezan, losse lampjes halen. voor een paar euro ben je klaar...
met vriendelijke groet, Kees

Emiel

Ik heb een soortgelijk probleem;
Mijn dashboard verlichting heeft het altijd goed gedaan, maar sinds een week of 2 niet.
Als de motor loopt en het licht uitstaat geven mijn boordcomputer en tellerplaat de normale hoeveelheid licht af.
Echter, als ik het licht aanzet is het licht van de tellers en boordcomputer zo sterk afgenomen dat ik het niet meer kan lezen (het brand nog héél zwak).
Zou ik nu een hele nieuwe tellerplaat incl. verlichting moeten kopen of kan het ook een zekering zijn?
Mégane Phase 2 Berline 1.4 16v RXE

RobScénic

is de dimmer niet gewoon dichtgedraaid?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Emiel

@RobScénic
Edit: Je had gelijk haha, wist niet eens dat ik daar een knop voor had...
Excuses!

RobScénic

Ach iedereen ziet wel eens iets over het hoofd, nietwaar?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Emiel

Had het instructieboekje er maar eens bijgepakt... :D

SebasMegane

Ik weet dat hier al lang niet is gereageerd maar vind het ook onnodig om een nieuw topic te starten maar ik heb hetzelfde probleem! Van het ene op het andere moment is mijn dashboard verlichting heel erg zwak, en ja ik heb die draaiknop gewoon helemaal op zijn felst staan. Als ik nu mijn verlichting aan zet is de boordcomputer en klok nog zwakker als licht uit. En de tellers zijn savonds ook maar amper te zien. Wat is hier het probleem? Niet de draaiknop iig.

matthew

Ik zou eerst andere lampjes proberen

J to the H (Jeroen)

Ik neem aan dat al je (led)lampjes opeens veel minder fel zijn gaan branden? Dus die van je dashboard en ook je middenconsole?
Als je 100% zeker weet dat het niet de regelaar is, denk ik aan een gecorrodeerd contactje.
Maar wat gebeurd er als je aan het wieltje draait? Zie je dan nog wel de verlichting feller en minder fel worden?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev