Advertenties


French Car Show 16-18 juni 2012 @ Donington UK (LAATSTE DAG)

Gestart door Christian de Vriend, 17 januari 2012, 23:13:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

Misschien overbodig om te zeggen maar denkt iedereen aan het data verbruik van de gsm? Het beste kun je deze uitzetten. Dit kan anders behoorlijk veel geld kosten.

Roy (Coup a One)

Toch wens ik ieder nu vanuit Terschelling veel plezier en geniet, hopelijk komen jullie dan terug met 'n mooi verslag en natuurlijk net zulleke mooie foto's _o_

Edwin Postma

Dennis.
Ik, jos, kees en peter en miranda hebben iedergeval walkie talkies o-)
Truckertje

Dante

Ik heb ook een setje Alecto's bij me !-!
En genoeg batterijen Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

Wij zijn ze nog vergeten te halen,heeft er iemand een porto over?

Of moeten we nog ff langs de MM
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

Ik heb een setje (= 2 stuks), maar ik praat niet echt graag met mezelf... ;) In Drongen kun je de andere krijgen :q

Edje, mochten jullie ook Alecto's hebben, de mijne staan op kanaal 5 !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

In welk frequentie gebied zitten die dingen?Welke batterijen gaan er in?

Dankje Dante  _o_ _o_
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

ahhh duidelijk

ik heb nog een President Gearge cb liggen boven (niet de president zelf voor de duidelijkheid  l- :q :q )
Maar die ondersteunt niet de frequentie van de porto's
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Ik heb ook alecto's.
Jos erik, kees, peter en miranda en janneke  ik hebben er 1.
Maar wel andere maar wel met kanaaltjes.
zal ze op 5 zetten ;)
Truckertje

Edwin Postma

Zal dit even nog 1 keer hier neer zetten ;)

CiteerFCS2012---- INFO.

Vertrek: za 16 juni (09.00 check in,10.00 ferry Duinkerke )
Meeting: zo 17 juni
Retour: ma 18 juni (11.00 check in,12.00 ferry Dover)->opletten UK-time->12.00 en 13.00 onze tijd !

Afspreekplaats: E40 Drongen (Esso), vertrek ten laatste om 07.45 !!!
Reistijd Drongen->Duinkerke: 70 min -> aankomst : 08.55 / 09.00
Check inn: 45 min voor afvaart
Afvaart: 10.00


Ferry Duinkerke (DFDS SEAWAY)
Terminal Roulier du Port Ouest
F-59279 Loon-Plage
Dunkirk
T: +44 208 127 8303
Ferry Dover (DFDS SEAWAY)
Eastern Docks
Dover
CT16 1JA Kent
T: +44 208 127 8303

Locatie FCS2012: Donington Park Race track
http://www.donington-park.co.uk/
Donington Park
Castle Donington
Derby DE74 2RP, United Kingdom

Hotel: Hilton East Midlands Airport
http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/EMAHNHN-Hilton-East-Midlands-Airport-hotel/index.do
Junction 24, M1, Derby Road, Derby, United Kingdom DE74 2YW
Tel: +44-1509-674-000

Reistijd van hotel naar FCS: 5.4 miles – 14 minuten
Bijkomende informatie:

-Paspoort ALTIJD bij hebben, zonder dat ga je de plas niet over. De geldigheid moet nog minstens 3 maanden voor de vervaldag zitten.

-In UK betalen we nog steeds met ponden (£). Je kan gewoon geld uit de muur halen met de kaart (pinnen) op voorwaarde dat je over een internationale kaart beschikt. Visa is ook geen probleem en bij de meesten kan je tegenwoordig ook met Meastro terecht.

-Wisselkoersen kan je hier vinden:
http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp

-In UK rijden we ook aan "de verkeerde kant van de weg", ten alle tijde: LINKS ! Vergis je niet op ronde punten en let vooral goed op de voorrang regels !!!!

-Snelheid wordt in UK aangegeven met MILES (mph): 30mph=49km/h
je kan makkelijk miles berekenen door het getal in miles te vermenigvuldigen met 1.6 (1.5 rekent makkelijker), zo bekom je de snelheid in km/h
-Op de snelweg is de wettelijke snelheid 70 mph ( 113 km/h)
-Er worden regelmatig controles gehouden op buitenlandse voertuigen, vooral op snelheid. Houd er rekening mee dat een prent per direct te betalen is !!! De bedragen zijn belachelijk laag maar je moet het dadelijk aftikken. (190 km/h was 65 £ vorig jaar)

-Zorg ervoor dat alle boorddocumenten in orde zijn !!!

-Bij controles van allerlei aard (politie, douane, gendarmerie e.a), wees altijd beleefd en vriendelijk ! Indien er problemen zijn met de taal, vraag hulp aan de medepassagiers. Dit kan een hoop ellende besparen.

-Convooi rijden...altijd een delicate onderneming want er zijn steeds mensen die dit niet onder de knie hebben. Probeer de afstand tussen de voorligger beperkt te houden zoniet vallen er gaten en raak je elkaar kwijt. Vermits we dit jaar weer met een grote groep zijn wordt er gebruik gemaakt van walkies. Indien je over GPS beschikt is dit altijd handig. Bij het vertrek wordt aan elk team (auto) een bundel overhandigd met daarin alle adressen, telefoonnummers (frankrijk 0033, UK 0044) en andere handige informatie.

Belangrijk: als je nog nooit in UK gereden hebt, ga dan ook niet de held uithangen.
Indien er mensen zijn die zich onzeker voelen, neem gerust plaats achter iemand met ervaring, dit is geen schande. De eerste keer dat ik in UK reed is een rond punt me bijna fataal geworden. We rijden een normaal tempo (125-135 km/h). Mensen met haast gebruiken hun GPS. Mensen die afstammen van Miss Daisy gebruiken eveneens hun GPS

-TOL : iedereen moet voorzien zijn van 1.5 pond voor de tolpoort bij Dartfort crossing. Dit is een héél delicaat punt waar we van 10 rijvakken naar 2 tunnels gaan. Meestal raken we hier mensen kwijt. We gaan het nog bezien hoe we dit gaan afspreken.

-PECH onderweg : het kan iedereen overkomen ! Mensen die een europassistence, VAB,touring, ANWB hebben moeten op voorhand bekijken of hun dekking europees gaat. Je kan altijd een extra dekking aanvragen voor de periode dat we weg zijn. Let op, dit kost extra.

-Indien je met pech naar de kant moet in UK staat er binnen NO TIME een recovery vehicle achter je. Op sommige delen van de snelweg is dit GRATIS en staat er langs de weg FREE RECOVERY. Dat betekent dat je afgesleept wordt naar de eerstvolgende uitrit of SERVICE, zodanig dat je geen gevaar meer vormt voor het andere verkeer en visa versa.

-SERVICE / betekent niet dat het een garage of iets dergelijk is... het zijn benzinestations. Als je langs de weg SERVICE 3 1/2m ziet staan betekent het doodsimpel dat je binnen 3.5 mijl een benzinestation tegenkomt.
-Let ook op met walkie-talkies, de hulpdiensten-politie e.a hebben geen aparte frequenties waardoor het mogelijk is dat je plots tegen een agent of ambulancier aan het ###len bent. Probeer het verkeer op de walkies beperkt te houden, deze zijn eigenlijk bedoeld voor noodgevallen.
-Indien je met pech af te rekenen hebt, probeer op een veilige manier op de pechstrook (hard shoulder) te raken. Op dit ogenblik gaan we NIET met 15 auto's richting de pechstrook maar enkel de achterop liggende auto bied hulp/bijstand. De rest van de groep rijd rustig door tot de eerstvolgende service. Vandaaruit houden we telefonisch contact.
-Indien je gebruiker bent van cannabis of iets dergelijks, probeer het thuis te laten. Er worden regelmatig drugs en explosief-testen uitgevoerd aan de ferry.
-Mag ik met aandrang vragen tijdig in Drongen (afspreekplaats vertrek) aanwezig te zijn. We hebben een strak tijdschema voor de afvaart. Indien iemand te laat is, om gelijk welke reden, die komt achter. Het adres staat bovenaan vermeld. Breng wel iemand van de groep op de hoogte aub !
Truckertje

pierre

Mooi dat alles goed is gekomen !-!
Ik wens jullie veel plezier.
Doe rustig aan en heel terug.
We zien of horen wel weer.

Gr Pierre Ina Jonathan  --
http://www.pijo.nl    Gecertificeerd Autopoetsbedrijf  te Lienden  (GLD)
Wie niet laag rijd hoeft niet om te rijden.
https://twitter.com/#!/PiJoAutopoetser
http://www.facebook.com/pijo.autopoetsbedrijf.5

Rebecca Fontijn

have fun ya all  -- geniet lekker en kom heel terug see yaa

Koentje

Iedereen bedankt voor het succes wensen. vanavond vroeg mijn bed in.
Rond 05:15 staat hier een Megane Break voor de deur. (als het goed is)

Karin

Koen dan heb je nog mazzel, bij mij bijna een uurtje eerder haha.

Bedankt allemaal voor de wensen, we gaan er van genieten en de verhalen en foto's zien jullie hier wel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev