Advertenties


spiegel opnieuw op voorruit lijmen

Gestart door duckie1098, 17 januari 2012, 18:15:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Goedenavond,
Weer een voor de techneuten hier.
Ik heb net met mijn elleboog mijn binnenspiegel van het voorraam afgerost.
De vraag is, hoe krijg ik dat ding weer fatsoenlijk aan de ruit vast.
Is er een speciale lijm voor?denk het wel maar die moet wel behoorlijk sterk zijn want die spiegel weegt al met al best wel wat.

Groetsels,

Ben

Roadkill (Michiel)

Als eerste moet ik zeggen dat het best knap is dat je dat voor elkaar krijgt,maar goed je kan het ook met dubbelzijdig outdoortape van 3m proberen,dat is ook loeisterk. Ik heb een tijd terug een rol gehaald bij de Karwei,maar denk dat andere bouwmarkten het ook wel hebben.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Bij een automaterialen zaak kun je glas/metaal lijm halen dit gebruiken wij voor de binnenspiegelvoetje's.
Goed schoonmaken, ontvetten en heel goed de instructie lezen hoe het gesmeerd moet worden. Voetje vastlijmen en de auto met de voorruit in de zon (UV) zetten voor een goede uitharding. Of spiegel er een paar dagen af laten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

duckie1098

Dan ga ik dat maar doen A110.Die zon wordt niet wat de komende dagen dus de spiegel er maar af laten dan.Kun je die spiegel er gewoon rechtstandig opklikken of moet je hem erop schuiven?Ik heb hem er weleens vaker af gehad maar dan schoof ik hem er gewoon weer op omdat ik niet zo hard durfde te drukken maar als je hem schuift dan krijg je, althans ik, het voetje niet helemaal op de goede plek.Maar goed, eerst het voetje maar weer op het raam lijmen dan.Kan ik de oude lijmlaag helemaal verwijderen of niet?

Groetsels en bedankt,

Ben

A110

Oude lijmlaag helemaal verwijderen en daarna goed ontvetten. Voetje erop lijmen en goed laten drogen, zeker een paar dagen. Daarna spiegel erop schuiven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

duckie1098

Heb de spiegel gelijmd met een sticker van HXP (merk).
eerst op het alu plaatje, da's natuurlijk geen probleem.Zaterdag de lijmresten verwijderd en de kachel op 26 graden en een eind rond gereden zodat het lekker warm in de auto was.Vervolgens de ruit ontvet met bijbehorend schoonmaak doekje (gewoon alcohol) en 5 tot 10 minuten gewacht.Toen de stoute schoenen aangetrokken en het plaatje 2 minuten stevig op de ruit gedrukt en die zat direct zo vast als een huis.24 uur gewacht en de spiegel erop geschoven zonder het plaatje op schuiven te belasten.Omdat het stickertje flexibeler is dan wat er eerst opzat kan de spiegel een beetje bewegen(0,1 mm??)en ik dacht dus,dat wordt niet wat maaja hij moest vandaag voor de keuring,dus maar gokken dat ie bleef zitten.
De spiegel zit nog steeds goed op (aan) de ruit en de auto is weer een jaar goed gekeurd.Ik hoop dat de spiegel blijft zitten, anders heb nog dat loc tite spul, maar daar wacht ik dan wel mee tot het wat warmer is.

Groetsels,

Ben

matthew

Mooi dat het gelukt is.

Voor APK hoef je niet bang te zijn als binnen spiegel eraf is,als er maar 2 buitenspiegels op zitten dan,is het ook goed.

duckie1098

Nou nog hopen dat de spiegel blijft zitten he?
Kun jij me vertellen hoe dik het dikke deel van de blokkeerpenvoor een 2.0 16v F4r motor is Matthew?

groetsels,

Ben

duckie1098

Ik bedoel natuurlijk krukas blokkeerpen.
En de spiegel zit nog steeds perfect, ondanks dat het te koud was zaterdag want het moet minimaal 15 graden zijn om deze stickers van HXP te kunnen gebruiken.

Groetsels,

Ben

duckie1098

Spiegel zit nog steeds goed maar ik heb nog steeds geen afmetingen van de blokkeerpen voor een F4R motor.

Wie o wie?????

groetsels,

Ben

Koentje

Citaat van: matthew op 24 januari 2012, 22:49:57
Voor APK hoef je niet bang te zijn als binnen spiegel eraf is,als er maar 2 buitenspiegels op zitten dan,is het ook goed.

Echt waar?
Dan vraag ik aan duckie1098 of hij met zijn elleboog ertegen aan wil rossen ;)

duckie1098

Kom maar langs Koen,ik heb hem er sneller af dan eraan.

Groetsels,

Ben

Koentje

Waar woon je? Ik zit er serieus na te denken om hem indd eraf te halen.
Ik gebruik da ding nie eens.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev