Advertenties


knak/ gebonk met sturen

Gestart door greenmachine, 16 januari 2012, 15:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

greenmachine

Hoi , ben sinds vorig jaar juli in het bezit van een Megane2  1.6 grand tour, het valt mij op dat bij de eerste keer dat ik bijvoorbeeld uit een parkeervak stuur ik een knak / bonk hoor, dit is eenmalig daarna is het niet meer of ik moet de auto de volgende dag pakken.  Ook vindt ik hem niet echt stuurvast , trekt voor mijn gevoel ietwat naar rechts(als je erin zit), maar dat kan dus ook aan mij liggen. 8)7

Ik ben er enkele weken terug mee naar de dealer geweest , ze hebben alles nagekeken , niets gevonden(is een bosch car service dealer/oud renault dealer), dus met het vertrouwen dat dat zo is zit het wel goed, alleen blijf het dus raar vinden, iemand een idee wat het kan zijn????,

mvrgrg Ad

ramon16v

probeer de bout een slagje te draaien bij de pedalen van je stuurhuis(doppie 13)
deze zit achter het rempedaal, tapijt iets naar voren trekken dan zie je deze zitten
wil wel eens los gaan zitten en dan gaat die knakken

Dante

Als je met 100-120km/h op een recht stuk snelweg je stuur los laat, trekt de auto dan ook een bepaalde kant op? Zo ja, zou ik 'm even uit laten lijnen ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

greenmachine

hoi bedankt voor de reacties vwb op de snelweg je stuur los is geen probleem blijft rechtuitgaan, mijn gevoel(is een gevoel natuurlijk)  is dat ik altijd weerstand moet geven naar rechts, de stuurstang zal ik doorgeven naar de dealer heb nog een half jaar garantie !-!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik zou voor de zekerheid even je auto uitlaten lijnen, want als hem moet corrigeren dan zal er iets niet goed zitten!  ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Dat geknak/gebonk zijn waarschijnlijk versleten veerpootlagers. Een bekende, maar niet abnormale kwaal van de Megane II. Die laten vervangen en inderdaad laten uitlijnen, dan zou het in principe opgelost moeten zijn.

greenmachine

zo na voor de 2e keer terug te zijn geweest , is het euvel nu bekend en Tedo heeft gelijk , een kapot lager, is besteld en wordt a.s woensdag vervangen. --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev