Advertenties


Tellerbak verlichting doet vreemd

Gestart door RobinVP, 16 januari 2012, 13:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RobinVP

Hallo,
Sinds kort ben ik trotse bezitter van een Megane Coupe uit 96. De auto is op leeftijd maar motorisch helemaal in orde.
Omdat de auto uit 96 is zijn er natuurlijk wat dingetjes die aandacht nodig hebben. nu kwam ik het volgende tegen.

Als ik mijn dimlicht aanzet gaat het controle lampje op het dashboard niet branden, ook stadslicht geeft hij niet aan. Grootlicht wel doormiddel van een blauw puntje dat oplicht. De verlichting van de bak zelf doet het wel.

Eerst deed het controlelampje van het voor-mist licht het nog wel maar de mistlichten zelf werkte niet. Na wat onderzoek bleken de draden er niet aan te zitten. Eenmaal de mistlichten aangesloten bleek er maar 1 te werken. Geen probleem, een nieuw lampje kan er altijd in. Het vreemde is nu dat ook het controle lampje van het voor-mistlicht niet meer werkt.

Zekeringen zijn allemaal in orde, wie o wie kan mij helpen?

Nicole

Zijn de lampjes zelf nog wel goed? :) (zijn trouwens vrij makkelijk te vervangen)
Álle megane's waar ik in gereden heb hadden wel wat lampjes in de tellerbak kapot..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

matthew

Ik denk idd ook dat de controle lampjes zelf stuk zijn.

Roadkill (Michiel)

Stadslicht geeft ie volgens mij ook nooit aan,ik ben het iig nog niet in deze of eerdere auto's tegen gekomen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

RobinVP

Ik ga de lampjes eerst maar eens chekken ja, heb hier aan daar al gelezen dat dit vrij gemakkelijk is. Zal mijn bevindingen hier wegzetten.

RobinVP

Het dashboardlampje van het dimlicht was inderdaad kapot. Het mistlicht controle lampje was wel heel, echter werk deze nogsteeds niet, iemand een idee?

matthew

Voor mistlicht kan ook het draadje op je lichtschakelaar los zijn.
Deze kun je er weer aan solderen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev