Advertenties


motor bouwd druk op

Gestart door peer, 14 januari 2012, 13:13:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

peer

Hoi,

Eindelijk een andere megane scenic gekocht, na het overlijden van mijn oude heb ik gelijk al een probleem, ik heb een 1600 en het probleem is dat hij druk opboud en de olie via de oliepeilstok eruit komt, die gaat dan omhoog.

Ook ruikt het naar benzine binnenin de auto.

heeft iemand zoiets ook eens gehad?

Nicole

Er is iemand die dit al eens heeft gehad bij een coupe, zou je ff moeten zoeken . :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

peer


megcab2000 (Verkocht)


Gokje,carterventilatie verstopt ?

groet,
Megane is verkocht

peer

#4
hoi willem, domme vraag van mij hoor, waar vinst ik die ?

Hij maakt ook een tikkend geluid bij het wegrijden en onder het rijden

nd-photo.nl

Ik heb/had er ook last van, maar heb er nu gewoon een rubberen "afvoer" slang op zitten.

Heb je een 1.6e 8v? Carterontluchting zit aangesloten op je blok (rechterkant) en gaat met een bochtje naar de zwarte slang van luchtinlaat.

peer

ja ik heb er een 1.6e en heb er een andere slang opgezet, je bedoeld aan de rechterkant van het blok waar 2 slangen xitten he een dikke en een dunne slang, ik heb die dikke slang verwisseld die van het blok naar de luchtvilter gaat, maar het is  nog niet klaar.

wesley911

#7
Carterventilatie verstopt blaast hij de olie VIA de oliepijlstok eruit dit probleem heb ik vaker van gehoord
Het zwarte boxje die op de motor zit vast geschroefd goed schoon maken met een beetje remmen reiniger en lucht van compressor
Doe dat ook bij de slangen laat de olie ook weer verversen dit is hiervan de oorzaak

Het  loopt hij verder wel goed op 4 cilinders
Zo niet is de kans groot dat de zuigerveeren het hebben begeven

Suc6

peer

#8
hij loopt verder goed, alleen een tikkend geluid bij het rijden, hoe sneller ik rij hoe meer tikken, en als ik dan de koppeling intrap is het tikken over, kan het ook een klep zijn die vast is?

dat zwarte boxje waar zit die ondegveer?

matthew

Kleppen kunnen tikken als ze niet goed staan afgesteld.

Maar drijfstanglagers kunnen ook een behoorlijk tik geluid geven,gezien je motor druk op bouwd denk ik eigenlijk dat deze motor ook niet goed is.

wesley911

Deze zit aan de achterkant van het onderblok

Krukas lagers is een bonkende geluid ik denk zelf dat het
Je drukgroep is de druklager dus deze kan wel een tikende geluid maken

peer

het is geen bonkend geluid, het is het geluid zoals je wel eens bij een fiets doet bij het wiel met een wasknijper en een papiertje, hoe sneller je fiets hoe sneller het lawaai. met een constante snelheid id het trouwens niet te horen.

Maar goed ik heb de garge gebeld waar ie vandaan komt, en zei dat het raar is dat ie na 1 dag dit al doet, nu heb ik een afspraak met hem op woensdag en dan zoeken we samen naar een oplossing.


matthew

Zit er wel genoeg olie in?

Ik denk nog steeds aan de drijfstang of krukas lagers.

peer

`ja er zit genoeg olie in..

Roadkill (Michiel)

Wat bedoel je met rommelig stationair lopen?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev